• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken billig winder?

HWS

Breitling
Hej!

Jag tänkte skaffa en billig winder, och eftersom det blir min första tänkte jag höra om era tankar.

Jag har sett ut två stycken från Tutelary: KA002 och KA003. Ka003 är ju klart billigare, och det var det jag letade efter från början, men KA002 verkar stabilare.

KA002 har ju också plats för två klockor, men än så länge har jag bara en automatisk. Dessutom går det inte att välja riktning enskilt, utan båda snurrar alltid åt samma håll.

Finns det någon som kan hjälpa mig att bestämma mig?
 

HWS

Breitling
Grejen är mer att jag inte kan bestämma mig om det är värt att lägga dubbla priset för att få en som är mer stabil.
 

Psykel

Patek
Om du bara har en automatare så ser inte jag nåt behov av en winder, förutsatt att du iallafall bär den varje eller varannan dag.
Fortsätt spara och köp en bättre winder till automatare nummer två. ;)
 

HWS

Breitling
Om du bara har en automatare så ser inte jag nåt behov av en winder, förutsatt att du iallafall bär den varje eller varannan dag.
Fortsätt spara och köp en bättre winder till automatare nummer två. ;)
Nej så tänkte jag också först, men nu jobbar jag på ett ställe där jag inte kan ha den varje dag, och det händer att den blir liggande längre perioder beroende på vad jag gör, därför känns det onödigt med något dyrt, men vettigt med i ala fall någonting.
 

Psykel

Patek
Nej så tänkte jag också först, men nu jobbar jag på ett ställe där jag inte kan ha den varje dag, och det händer att den blir liggande längre perioder beroende på vad jag gör, därför känns det onödigt med något dyrt, men vettigt med i ala fall någonting.
Har klockan manuellt uppdrag så kanske du skulle köra på det tills du kan lägga lite extra pengar på en lite bättre winder. Onödigt att lägga pengarna på nåt billigt som kanske håller några månader. Dubbla budgeten iallafall, till exempel denna för under tusenlappen: http://www.klockson.se/watch-winder-for-1-st-klocka/1387-0
 

HWS

Breitling
Har klockan manuellt uppdrag så kanske du skulle köra på det tills du kan lägga lite extra pengar på en lite bättre winder. Onödigt att lägga pengarna på nåt billigt som kanske håller några månader. Dubbla budgeten iallafall, till exempel denna för under tusenlappen: http://www.klockson.se/watch-winder-for-1-st-klocka/1387-0
Jag ser det snarare som onödigt att lägga 1000 istället för 300. Går den sönder så får jag en ny, så det är inget problem.
 
Topp