Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
What?Den som fiskelyckan sitter i.
Ok tack! Men sen att köpa från utlandet från vissa sidor avråder ju Breitling själva att man gör.
jag skulle nog aldrig köpa från nätet. Är väldigt skeptisk mot det, men det kanske är lugnt. Men skulle jag köpa en dyr klocka så köper jag den i Sverige. Lättare med garantier mm, tror jag. Men kollar du på nätet kan du ju hitta hur billiga klockor dom helst. Sen ska väl tull och skatt läggas till antar jag?Klart de gör. I princip alla här köper begagnade klockor från Sverige OCH utlandet. Risken för fakes är i princip obefintlig om man köper från privata säljare med goda referenser på de stora internationella forumen. Köper man däremot på ebay, så ökar risken.
Edit: Men visst finns det ett visst mervärde i att klockorna finns i Sverige, det håller jag med dig om. Speciellt om du har svenska kvitton och svenska servicekvitton.
jag skulle nog aldrig köpa från nätet. Är väldigt skeptisk mot det, men det kanske är lugnt. Men skulle jag köpa en dyr klocka så köper jag den i Sverige. Lättare med garantier mm, tror jag. Men kollar du på nätet kan du ju hitta hur billiga klockor dom helst. Sen ska väl tull och skatt läggas till antar jag?
ok tack!Kolla Chrono24, där kan du bilda en upfattning om priser.![]()
Jag tror ändå att man får mer betalt för en svenskköpt klocka än en från utlandet. Men kan ju ha fel såklart. Har aldrig sålt en klocka förut. Tack för all respons och tips mm.
Det beror väldigt mycket på vad det är för klocka. Sålde en klocka åt en kille från KS på ett internationellt forum för någon vecka sedan och det gjorde att han fick 2500kr mer än han begärde i Sverige. Det handlar om att hitta rätt marknad, så man kan nå rätt köpare. Sverige är en väldigt liten marknad när det gäller lite dyrare/lyxigare klockor.
Edit: Andelen personer som gillar svensksålda klockor sjunker nog för varje dag. Har garantin redan gått ut, så kan jag inte se något mervärde i att klockan skulle vara svensksåld.
Nog bästa idèn, vet inte hur många det är som lägger ut och får sålt inom en dag. Då är det nog för billigtOk! Får väl prova att sälja den på lite olika siter. Och får jag inte ungefär det jag vill ha så behåller jag den.