• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Daytona väljer du?

Vilken är din favorit?


  • Totala väljare
    219

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Sitter i sommarstugan, och funderar kring vad forumet väljer som sin favorit-daytona i stål. Med safirglas.

Referenserna som gäller är alltså 16520 och 116520. Och båda kommer i två olika färger, alltså fyra olika alternativ att rösta på.

Jag har personligen testat två av modellerna. Svart 116520, och vit 16520. Det enda som talar för 116520 i mitt fall, är länken.
Min röst faller alltså på vit 16520 av rent estetiska skäl. Borstad boett och symmetriska subdials med kontrasterande färg gillar jag väldigt mycket.

Bilder:

DSC02072_zpsb2e686f4.jpg~original

DSC02183_zpszilsdtly.jpg~original

DSC04836_zps19b1f733.jpg~original
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Svårt. Men även fast den nya är bättre skulle jag nog välja 16520. Känns som en given framtida klassiker.

Edit: Jag skulle ta en svart 116520 men en vit 16520!
 

Ryttaren

Rolex
Lätt vit 16520! Skumt nog lockar den nyare inte alls fast dom är hyfsat lika. Detaljerna gör klockan mao.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
116520 med svart tavla är ganska så cool men vet inte om jag skulle köpa den av de fyra, tror nästan en 16520 med vitt tavla trots allt.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
16520 vit med borstade länk är den snyggast utseendemässigt i mitt tycke. Men jag hade nog valt en 116520 på grund av den nya länken och 4130 verket, som är Rolexs första inhouse kronograf.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Nyare är alltid bättre. Gammalt mögel kan andra hålla på med. Vit tavla är också Nice. Så 116520 antar jag
 

UNO

Panerai
Sexsiffrig dvs nya länken/låset prio ett, helt ok med rosa eller turkos tavla om det kniper.;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om det bara är utseendet som räknas så blir det vit 16520, tycker de gamla indexen är snyggare, nä ska jag vara helt ärlig så tycker jag de nya " knubbigare" är på gränsen till fula. Men urverket i de nyare känns ju riktigt bra, länkarna har ju Rolex också sportat upp sig på de senaste åren.
 
Topp