• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken diver skulle du välja?

På jakt efter dykaren 2020 skapar jag denna omröstningen. Vilken skulle du välja?

  • Mini Turtle - SRPC39

    Röster: 23 24.7%
  • Sumo Chrono Solar - SSC759

    Röster: 8 8.6%
  • SPB053

    Röster: 45 48.4%
  • Gamla Sumo SBDC033

    Röster: 17 18.3%

  • Totala väljare
    93

Lauda

Patek
2-Faktor
9FF49D0C-D7B1-416D-BC3F-5F148C29175C.jpeg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Röstade för minisköldpaddan. Tycker den är underskattad, riktigt bra klocka i en för att vara Seiko otroligt smidig storlek.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej! Tack alla som tog sig tid att rösta.

Resultatet såg ut enligt nedan. Sån som jag är gick jag på alternativet som fick minst röster :D Jag får skylla mig själv...

Som sagt, jag klickade hem Sumo Solar Chronographen. Jag tycker att caset är underbart! Jag är ok med kvarts, jag är ok med Solar tekniken och jag är ok med att klockan ska väga något lättare. Det jag störde mig på var säkringen på chronograph knapparna. Dels var det så att även om jag tog i för att skruva fast säkringen så räckte det med en liten touch så lossnade den direkt... Det tappar hela meningen med screw down buttons. Så det fick bli retur på det....

Jag har fått MM200 (SPB105J1), mycket fin och rejäl pjäs. Jag har inte bestämt mig om den ska blir sommarklocka 2020. Men MM200 gör att jag tappar suget för Sumon. MM200 är väldigt välgjord!

SPB053, den är bra men jag släpper den.

Mini Turtle är fortfarande en kandidat. Rätt nyans av blå, den bär Prospex stämpel på och den är billig!

9C233A25-BFF5-40B5-B462-E60033FCE5FC.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Röstar Mini Turtle. Främst för att jag själv tittar på en sån som sommarklocka. Var faktiskt och tittade på den igår. Gillar den pga dess smidiga storlek och att den är rätt billig. :)
Lite bilder från gårdagens koll.
Hulken Sumo:
Seiko Sumo SPB103.jpg

Mini Turtle!
20200225_171732.jpg

Mini Turtle vs. std Turtle.
Skillnaden var större i verkligheten än dom Youtube videos jag kollat på. :)
20200225_171603.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Röstar Mini Turtle. Främst för att jag själv tittar på en sån som sommarklocka. Var faktiskt och tittade på den igår. Gillar den pga dess smidiga storlek och att den är rätt billig. :)
Lite bilder från gårdagens koll.
Hulken Sumo:
Seiko Sumo SPB103.jpg

Mini Turtle!
20200225_171732.jpg

Mini Turtle vs. std Turtle.
Skillnaden var större i verkligheten än dom Youtube videos jag kollat på. :)
20200225_171603.jpg

-Bra input! Tack!
 

lofgreno

Audemars
-Nej det har jag tyvärr inte, varken SRP787 eller Hamilton. Vi borde slå till på var sin Mini Turtle :happyhappy:
Hehe, ja, borde egentligen inte men man känner ju sig själv. Ska ju till Bali i Augusti så vore nice med en dykare när man ska snorkla och dyka med tuber.
Blir det nån blir det nog en "Padi" SRPC41. Bra pris på Klockia. :)
Vart köper du?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hehe, ja, borde egentligen inte men man känner ju sig själv. Ska ju till Bali i Augusti så vore nice med en dykare när man ska snorkla och dyka med tuber.
Blir det nån blir det nog en "Padi" SRPC41. Bra pris på Klockia. :)
Vart köper du?

-Precis ;)

Klockia eller Klockmagasinet brukar det bli. Det ser ut som att det är lägst pris på Klockia så du är nog inne på rätt;)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Ja precis. På SRPC41 var det dock bara Klockmagasinet som har lager. Men tror inte det är omöjligt att gå ett bättre pris från Klockmagasinet om man kontaktar dom.

-Håller med! De bruka vara ganska så tillmötesgående när det kommer till att matcha priser. Jag hade hört av mig till dem ;)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hehe, ja absolut. Dom var tom inne och kommenterade i Gshock tråden när deras listpriser ifrågasattes. :)
Ja, vi får se, tänkte nog avvakta lite för ovanlighetens skull...

-Jahaa ok, det hade jag missat.

Jag har på mig till sommaren för att välja den rätta sommarklockan så det är ingen panik här heller så det är skönt :)

Annars sitter jag på en SPB105 i fall det skulle bli en plötslig översvämning på kontoret :D
 

lofgreno

Audemars
-Jahaa ok, det hade jag missat.
Jag har på mig till sommaren för att välja den rätta sommarklockan så det är ingen panik här heller så det är skönt :)
Annars sitter jag på en SPB105 i fall det skulle bli en plötslig översvämning på kontoret :D
Hehe, ja det var lite kul. Dom sitter tydligen och kollar av forumet lite då och då. :)
Ja, skönt att kunna avvakta lite. Egentligen är det ju ett onödigt köp, En Gshock Square skulle ju funka till alla vattenaktiviteter ändå. Men det är ju inte lika kul på nåt sätt...
Haha, bra där!
 
Topp