• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken DJII-tavla är snyggast?

Vilken tavla gillar DU bäst?


  • Totala väljare
    71

Ricrob

Patek
Jag går och funderar på att köpa en tredje tavla till min 116333 men velar starkt eftersom den tavla jag gillar allra bäst inte görs med gulddetaljer, nämligen svart stavindex.

Däremot finns det andra trevliga tavlor och även om jag redan har ett 1a handsval så skulle det vara kul att höra vad "fölket" tycker. :)

1. Den som anses vara standard. Grå med gröna romerska. (Har den)
image.jpg


2. Svart med romerska i guld. (OBS, notera ej lume kl 9.)
image.jpg


3. Guld med stavindex/lume.
image.jpg


4. Svart med araber i guld/lume. (Har den)
image.jpg


5. Svart med romerska i guld/svart. (OBS, lume kl 9)
image.jpg


Rösta och motivera gärna. Tjäna!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Brukar inte vara så förtjust med Romerska men det gröna (som är rolex) gjorde att jag gillade tavla ett bäst!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
2! Ser mest passande ut, och romerska funkar ju faktiskt bra på den lite större DJn, och borde vara standard.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tycker du redan har de två snyggaste. Men om du _måste_ köpa en till (i know the feeling ;)) så skulle jag köra på nr 2!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tycker stavindex är snyggast, har svårt för både romerska och arabiska.
Men visst funkar det i många fall på en sådan här klocka ändå.

Men med tanke på att den är ganska "vräkig" och svulstig så tycker jag den passar bäst med en ganska stilren tavla med stavindex.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grå/grön.
Behövs motiv? Det finns ju gröööönt på den!!!

Nej skämt åsido, det var ett svårt val. Hade svart med stavindex funnits så hade nog den legat bra högt på min lista också.

Men snygg är den oavsett:).
mvh
garfield
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tycker arabiska funkar jäkligt bra på DJII. Behåll som du har nu, den är grym i det utförandet!
 

Bawkins

Cartier
Gillar den första bäst faktiskt.. Tycker det gråa passar bra till g/s-boetten! Spontant lite roligare med romerska siffror än stavindex också..
 
Jag gillar den svarta med arabiska siffror bäst. Normalt gillar jag stavindex men jag tycker man gjort dem lite för fläskiga på DJII:an (stav index funkar bäst i stålboett och silvertavla på denna modell enligt mig). Tycker det blir bättre proportioner i förhållande till boett och visare med den tavla du har i just nu.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar faktiskt den som sitter på klockan just nu mest.

XEZsndG.jpg


Som nr 2 kommer urtavlan med gröna romerska. Riktigt cool! :D

Om du ska komplettera med någon då är det självklart den med romerska siffror och med ett stavindex. ;)
 
Topp