• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken dykare föreslår du?

mouqvist

Silver
Hej!
Börjar fundera på en dykare, trött på kylan och vill utomlands och bada.
Har bestämt mig för en quartzare (jo!) och är lite sugen på en UX.
Men när jag tänker efter skulle vilja ha en klocka som snarare ser ut som en Explorer, med stålband och slät bezel. En Armida A6 fast med quartz-verk typ. Jag kommer troligen inte att använda bezeln, och då kan det vara bra med en lite mer allround klocka.
Glaset ska vara safir, WR minst 200m med skruvad krona.
Vad finns där ute? Har ni förslag (med eller utan vridring?)

Jag har läst ordentligt och ser att det står slät bezel...dessutom brukar jag ju ogilla när det alltid dyker in förslag där tipsarna inte har följt TS önskemål...

...men :D;):cool:

...i och med att du nämner Explorern och Sinn UX så tänker jag ändå föreslå följande som nästan blir ett kärleksbarn mellan de tu :)

Mercedes-visare, quartz, oljefylld boett, safirglas, och en WR som inte lämnar något övrigt att önska 11.100m!!!! Full-set med svincool väska samt både extra gummi- och velcro-band. Eftersom du varit inne på Sinn UX så tänker jag att priset borde vara ok, då de ligger i ungefär samma prisklass.

Bell&Ross Hydromax!

https://klocksnack.se/threads/bell-ross-hydromax-11100m-fullset-nyskick-servad.84348/

EDIT: Jag har ingenting med annonsen att göra och känner inte @JLC men tycker att det är en rasande cool klocka som jag har varit intresserad av, men det har alltid dykt upp olika Sinn´s som har förhindrat affär.

Jag har läst ordentligt och ser att det står slät bezel...dessutom brukar jag ju ogilla när det alltid dyker in förslag där tipsarna inte har följt TS önskemål...

...men :D;):cool:

...i och med att du nämner Explorern och Sinn UX så tänker jag ändå föreslå följande som nästan blir ett kärleksbarn mellan de tu :)

Mercedes-visare, quartz, oljefylld boett, safirglas, och en WR som inte lämnar något övrigt att önska 11.100m!!!! Full-set med svincool väska samt både extra gummi- och velcro-band. Eftersom du varit inne på Sinn UX så tänker jag att priset borde vara ok, då de ligger i ungefär samma prisklass.

Bell&Ross Hydromax!

https://klocksnack.se/threads/bell-ross-hydromax-11100m-fullset-nyskick-servad.84348/

EDIT: Jag har ingenting med annonsen att göra och känner inte @JLC men tycker att det är en rasande cool klocka som jag har varit intresserad av, men det har alltid dykt upp olika Sinn´s som har förhindrat affär.
Hej!
Har själv ägt en Hydromax för 8 år sedan(?), det är en kanonklocka. Men jag vet vad de kostade då och anser inte att klockan är värd det begärda priset, inte ens i närheten av vad jag är villig att ge.
Men tack vare ditt tips tänker jag på en liknande modell, B&R type marine. Sämre specar, men klar billigare och enklare att serva. Annars samma klocka utseendemässigt.
Tack för tipset

9D7D484C-92A6-4EA6-8DFE-B45F540F4B20.jpeg

Med 100m öppnas ju några fler alternativ.
Dyker du ofta på 100m+ eller varför måste du ha 200m?

Med 100m öppnas ju några fler alternativ.
Dyker du ofta på 100m+ eller varför måste du ha 200m?
Jag har snorklat ner till 10-12 meter, i 99% av fallen blir det dyk ner till 2-3 meter antar jag.
Men jag vet inte, det bara stör mig av att inte överdimensionera vattentätheten!
Ung som att snåla med tjockleken på reglerna när man bygger altan ;)

Tillbaka
Topp