• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken flyger högst?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
SBGR051
sbgr051_4.jpg


eller...

sbgr053_3.jpg

SBGR053
 

Smulan

Rolex
Som stand alone den övre men valet beror ju också på vilka kläder/färger man använder. Jag hade därför valt svart :D
 

JohanHLM

Rolex
Antar att det inte bara är en allmän fråga utan att du har funderingar på skaffa någon av dom.
Du har väll svarta tavlor på dina andra ur (förvisso dykare) så antingen gillar du svar eller så är det kanske dags att bryta av med en vit. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sjukt svårt egentligen, kommer nog rensa ut klocklådan såsmåningom och bara låta min MM300 stanna, samt lite andra personliga ägodelar... sbgr051 borde vara det givna valet då har man en svart och vit, men samtidigt är ju svart tavla som sbgr053 har en tidlös och en färg som funkar till det mesta.....

Wristshots här...

sbgr053_2.jpg

sbgr051_2.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ärligt talat så tycker jag SARB021 , (som jag råkar äga) är snyggare som modell, dock är det ju ingen GS såklart vilket inte går att jämföra,men utseendemässigt iaf är den snyggare tycker jag.
Vissa GS modeller tycker jag lever lite för mkt på att dom just är GS men sedan är själva modellen rätt alldaglig.
Att den där kanske är en helt annan i verkligheten vet jag inte, men wristshoten såg lite trist ut tkr jag.


Lite billigare också :) kan intyga att finishen är grym !

b4f8051a.jpg
 
C

Crowolf

Guest
CaptainOats skrev:
Ärligt talat så tycker jag SARB021 , (som jag råkar äga) är snyggare som modell, dock är det ju ingen GS såklart vilket inte går att jämföra,men utseendemässigt iaf är den snyggare tycker jag.
Vissa GS modeller tycker jag lever lite för mkt på att dom just är GS men sedan är själva modellen rätt alldaglig.
Att den där kanske är en helt annan i verkligheten vet jag inte, men wristshoten såg lite trist ut tkr jag.


Lite billigare också :) kan intyga att finishen är grym !

b4f8051a.jpg

Håller med! Den är bara lite..........ja va fan......snyggare helt enkelt! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
CaptainOats skrev:
Ärligt talat så tycker jag SARB021 , (som jag råkar äga) är snyggare som modell, dock är det ju ingen GS såklart vilket inte går att jämföra,men utseendemässigt iaf är den snyggare tycker jag.
Vissa GS modeller tycker jag lever lite för mkt på att dom just är GS men sedan är själva modellen rätt alldaglig.
Att den där kanske är en helt annan i verkligheten vet jag inte, men wristshoten såg lite trist ut tkr jag.


Lite billigare också :) kan intyga att finishen är grym !

b4f8051a.jpg
Nu var det nog inte dom bästa wristshotsen.. :) sen är det en helt annan finish på GS som är i en liga för sig... Sen var det Seikos måtto att en GS ska var så enkel, okompliserad till designen som möjligt... Men sen har ju Seiko på senare tid kommit med mera sportiga modeller som GMT SD:en och SD dykarna.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
051. Vad mäter denna? (Ja jag vet att jag kan googla men då måste jag fimpa Tapatalk på paddan först :mrgreen: )
 

JohanHLM

Rolex
80talisten skrev:
Nu var det nog inte dom bästa wristshotsen.. :) sen är det en helt annan finish på GS som är i en liga för sig... Sen var det Seikos måtto att en GS ska var så enkel, okompliserad till designen som möjligt... Men sen har ju Seiko på senare tid kommit med mera sportiga modeller som GMT SD:en och SD dykarna.

Kan intyga att finishen är väldigt hög på länk och boett samt att tavla och visare är mycket snyggare och mer genomarbetade på en GS. För mig som i princip dagligen använder samma klocka (har alltid bara haft en lite dyrare och en budget/beater) upplever jag den höga finishen som ett problem eftersom varenda liten mikrorepa/hairline stör mer. Jag tycker nog att den bör användas som en dressklocka eller åtminstone varvas ganska bra med andra klockor för att den inte ska ta för mycket stryk eftersom mycket av charmen försvinner då. Min GS kommer faktiskt få vandra vidare efter helgen helt enkelt pga. att jag inte tycker den lämpar sig för en OWG. Men räds inte, jag är övertygad om att ni kommer att få se bilder på den ändå ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Rber skrev:
051. Vad mäter denna? (Ja jag vet att jag kan googla men då måste jag fimpa Tapatalk på paddan först :mrgreen: )
37mm

JohanHLM skrev:
80talisten skrev:
Nu var det nog inte dom bästa wristshotsen.. :) sen är det en helt annan finish på GS som är i en liga för sig... Sen var det Seikos måtto att en GS ska var så enkel, okompliserad till designen som möjligt... Men sen har ju Seiko på senare tid kommit med mera sportiga modeller som GMT SD:en och SD dykarna.

Kan intyga att finishen är väldigt hög på länk och boett samt att tavla och visare är mycket snyggare och mer genomarbetade på en GS. För mig som i princip dagligen använder samma klocka (har alltid bara haft en lite dyrare och en budget/beater) upplever jag den höga finishen som ett problem eftersom varenda liten mikrorepa/hairline stör mer. Jag tycker nog att den bör användas som en dressklocka eller åtminstone varvas ganska bra med andra klockor för att den inte ska ta för mycket stryk eftersom mycket av charmen försvinner då. Min GS kommer faktiskt få vandra vidare efter helgen helt enkelt pga. att jag inte tycker den lämpar sig för en OWG. Men räds inte, jag är övertygad om att ni kommer att få se bilder på den ändå ;)
Det kan jag tänka mig att det är som du säger, i mitt fall blir det att varava GS:en och MM300 och sen ha en beater (där kan nog Orienten få agera som beater) sen yttligare längre fram kanske en SubC också får göra plats i samlingen... Ska bli kul att se vem som kniper din GS iallafall!
 

JohanHLM

Rolex
Det är redan klart vem som är arvtagare av den och även vad det blir för mig istället men givetvis sparas detta till en paketöppningstråd för att dryga ut spänningen :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag väljer ju alltid svart. Vita versionen gillar jag inte, men champagne-tavlan är väldigt fin.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Datejust II.










Nä, skojar bara. :mrgreen: Den vita tavlan är snyggast. Är det den som kallas för snowflake?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Zed skrev:
Datejust II.










Nä, skojar bara. :mrgreen: Den vita tavlan är snyggast. Är det den som kallas för snowflake?
Snowflake är den som har referensen SBGA011, den har Spring Drive kalibern 9R65. S.L på vårat grannforum sitter på en sådan.
1a7cab7d.jpg


Tavlan är grym på den, men tyvärr går den bort för min del då den är av Titan och att Spring Drive GS-modeller är över budget... Men läcker, det är den verkligen...:)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
80talisten skrev:
Snowflake är den som har referensen SBGA011, den har Spring Drive kalibern 9R65. S.L på vårat grannforum sitter på en sådan.
1a7cab7d.jpg


Tavlan är grym på den, men tyvärr går den bort för min del då den är av Titan... Men läcker, det är den verkligen...:)


Vad ligger en snowflake på i pris? Jämfört med den vita som diskuteras i tråden?

Snowflaken är faktiskt riktigt snygg, nog den enda Seikon som väcker någon form av habegär hos mig. Man är ju Rolexskadad. ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Zed skrev:
80talisten skrev:
Snowflake är den som har referensen SBGA011, den har Spring Drive kalibern 9R65. S.L på vårat grannforum sitter på en sådan.
1a7cab7d.jpg


Tavlan är grym på den, men tyvärr går den bort för min del då den är av Titan... Men läcker, det är den verkligen...:)


Vad ligger en snowflake på i pris? Jämfört med den vita som diskuteras i tråden?

Snowflaken är faktiskt riktigt snygg, nog den enda Seikon som väcker någon form av habegär hos mig. Man är ju Rolexskadad. ;)
SBGA011 aka Snowflake listar på 57k i Sverige pris, men kan nog fås hem för runt 35k från Seiya Japan exlusive moms då dollarn är svag nu (dom har dock ingen inne just nu, men det går säkert att få en på förfrågan). De modeller som jag är intresserad av, SBGR051/53 listar på 37k i Sverige men kan fås hem för runt 20k från Seiya Japan exklusive moms.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1; är den där verkligen i titan? Just den LE versionen bara i så fall?
2; ni snackar om en kille som inte ens repat sin clasp på sin mm300 på över ett år, så repor är inget bekymmer. Själv har jag beställt läder och spänna till min för vardagsbruk.
3; alla dress-GS finns väl i champagne?
 
Topp