• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken GMT-klocka?

ludde28

Omega
Funderar på att köpa en "GMT" klocka.
Kriterier är:
GMT komplikation
dykare (minst 200m, helst 300m)
ring som snurrar endast moturs och helst med minutmarkering
maxpris 10.000:- (helst lägre)
Vilka ur finns att få?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bortsett från vridringskravet så låter det ju som om du behöver en Glycine Airman... :)
 

morrism

Audemars
Mina favoriter just nu

Fortis B-42 GMT
555_gmt.jpg


Trintec ZULU GMT (endast 100m)

Trintec-Zulu01-GMT-21L.jpg
 

Bruset

Panerai
tuffa krav. du söker en GMT med 24h-visning på urtavlan (bezeln utesluten då eftersom du vill ha minuter-visning där), samt 300 m vattentäthet och under 10' burk. kan själv inte på rak arm komma nåt som passar den beskrivningen. nån annan som kan hjälpa Ludde (och mig) här?
 

ludde28

Omega
Vet att Omega tillverkar/-de 2535.80 som har det jag specade, men tyvärr ligger den utanför min budget.
Det borde finnas "mindre kända" märken med ETA verk som uppfyller kraven.
Tänkte ha den till dykning, semester o fritid.
Tyvärr är jag novis i klockvärlden.
 

Bruset

Panerai
det finns det garanterat. är själv inte jätteinsatt i olika märken och modeller och vad dom erbjuder inom dina specifikationer. men du tänker fan i mig helt rätt. alla nödvändiga (nåja) funktioner som man vill ha till bästa möjliga pris. hoppas du hittar vad du söker.
 

RDFG

Cartier
Är man inte rädd för ha-på-sig-en-homage-döden så finns ju steinharts ocean-1 med GMT-funktion. Osäker på om vridringen bara går moturs dock, samt att den saknar minutmarkering (som de flesta gmtmodeller med 24h bezel verkar göra)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
ludde28 skrev:
Vet att Omega tillverkar/-de 2535.80 som har det jag specade, men tyvärr ligger den utanför min budget.
Det borde finnas "mindre kända" märken med ETA verk som uppfyller kraven.
Tänkte ha den till dykning, semester o fritid.
Tyvärr är jag novis i klockvärlden.

Skulle säga att dom går på runt 10, köp något som du verkligen vill ha tycker jag!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
[attachment=0]gmt4gummi smallcopy.jpg[/attachment imes endurance gmt. Vattentät till 1000meter. Kostar 10400 på gummi NY.
Finns på urtid.
 

Bilagor

  • gmt4gummi smallcopy.jpg
    gmt4gummi smallcopy.jpg
    19.4 KB · Visningar: 401

ludde28

Omega
Hej,
minst 200m då den skall tåla lite tuffare dykning.
Limes verkar vara intressant (har allt somjag specade), dock över min smärtgräns (även om så med några 100-lappar).
Andra förslag på denna typ av klocka?
 

ludde28

Omega
Limes Endurance 1000 GMT 4 har det jag vill ha.
En beg. borde rymmas i min budget.
Någon som har för försäljning, eller liknande?
Hörde att Bernhards hade nåt liknande.
För mig spelar det inte så stor roll om det är ett "bespottat" märke, bara den tilltalar mig och har de specifikationer jag är ute efter.
 
Topp