• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hade du valt och varför?

NDJD

Cartier
2-Faktor
Datejust, solklart.
Rolle är Rolle. Seiko är inte så kul.
( Högst personlig åsikt )
 

Isodor

Audemars
Du har helt rätt. Frågan var dock vilken du hade valt om du var tvungen att välja mellan dessa två.

Om jag bara skulle ha en klocka till vardags, DJ pga storleken är skönare. Hade jag haft flera klockor i skåpet självklart GS. Den är mycket roligare att bära men storleken och tjockleken är nackdelen i långa loppet.

Kan köpa gsen för 30'... ;-)
 

rotvold

Friends of KS
Är partiskt, så röstar på 116200. Snyggare länk, cleanare tavla och möjlighet till variation av tavla och länk :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Om jag bara skulle ha en klocka till vardags, DJ pga storleken är skönare. Hade jag haft flera klockor i skåpet självklart GS. Den är mycket roligare att bära men storleken och tjockleken är nackdelen i långa loppet.

Kan köpa gsen för 30'... ;-)

Tack för erbjudandet ;)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
GS
image.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
GS hela tiden. Fantastisk tavla, roligare verk. GMT som bonus.
För övrigt anser jag att datejustar utan fluted bezel och pie pan tavla är tama wannabes. DJs som aldrig får leva upp till sin fulla potential.
 
Topp