• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hade ni valt?

Doncorleone

Cartier
Hej alla!

Ett år har snart gått sedan jag köpte min Certina DS action diver och jag gillar den skarpt! Har burit den nästan varje dag, men som ni alla vet så vill man gärna ha några alternativ

Har nu suttit och stirrat runt efter en ny dykare och har fastnat mellan Tudor Heritage BBB och en Omega SMP prof. diver 300 M.

Min fråga till er är då:
vilken ni föredrar mellan dom båda?
vilken av dom som över åren stannar bäst i värde?
Vilket urverk håller tiden bäst?
Varför man kanske INTE ska överväga någon utav dom?
Andra alternativ för 20-30 papp ?

Tacksam för bra input :)


Ha en fortsatt bra dag
 

cab

Audemars
2-Faktor
Köp den du tycker är snyggast, personligen hade valt en klassisk smp om tanken var att ha den en länge tid. SMP håller sig även bra i värde. Är du uppe på 30 papp och nosar så börjar ju det finnas lite rollar också :)
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Personligen skulle jag bland de två välja Tudor Heritage BBB. Inget ont om Omega Seamaster Pro men det finns en avsevärt fler av den klockan än Tudorn vilket för mig gör Tudorn roligare. För 20-30 får man ganska mycket kul men en klocka som med största sannolikhet behåller värdet är väl en begagnad 14060 som dyker upp ibland för de summorna du pratar om.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tudorn, tycker de lyckats göra en fin retroklocka. Jag, liksom väldigt många, har haft SMP 300 och det är en bra klocka men det är lite av dykarklockornas v70.

För 20-30 får du en hel del fina beg.klockor. Explorer, Tudor Submariner i olika varianter ibland dyker det upp en Rolex Submariner strax söder om 30.
 

Doncorleone

Cartier
Tack för alla bra svar hittills!

Tudorn är jävligt snygg men finns något med Omegan som verkar tilltala mig lite mer, känns det som.

En beggad Rolex har jag faktiskt inte funderat på! Ska kolla upp detta
 

Icaras

Rolex
Tudor Pelagos är ju snyggare än BBB. Kan du tänka dig begagnat finns det väldigt många alternativ i prisklassen du nämner :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Blå BB funkar givetvis, eller varför inte en Planet Ocean. Bra mycket snyggare, ovanligare och bättre än en SMP. Skulle själv valt en Pelagos med tanke på att jag redan har en PO.
 

KMS

Rolex
Begagnat håller väl värdet bäst.:)
Tycker Seamaster GMT är roligare än vanlig SMP å en sån kan man väl fiska upp för 12-15kish.
Funkar 42mm hade jag letat upp en PO!

Kontentan är väl om man vet med sig att man är en flippare, köp beggat!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudor Black Bay, röd eller varför inte en vintage Tudor Sub.
T ex en 79090, 76100, 7016, 9411 etc. Köper du en vettig vintage har du med största sannolikhet tillbaka pengarna (minst) ifall du vill sälja nån gång.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Skulle kört på Tudor Black Bay eller Tudor Pelagos för de pengarna. SMP låter inte superkul i mina öron.
 
Topp