• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bör jag investera i?

JonasAF

Breitling
Hejsan, jag är ny här på klocksnack så jag hoppas att jag ställer frågan i rätt ände av forumet.

Det är så att jag snart fyller 18 och vet att jag kommer få en del pengar + att jag även jobbat det de senaste månaderna och lagt undan lite pengar för jag har tänk att investera i en ''finare'' klocka(om man jämför med mina nuvarande ur). För att inte göra bort mig så tänkte jag vända mig till er som vet så oerhört mycket mer än en själv när det kommer till just klockor.

Min budget ligger på cirka 5000-6000 kronor. Jag har kikat in två ur ifrån Certina som ligger ungefär där i pris, något över. Jag pratar om Certina C0294071105100 och C0064071105100. Jag undrar om någon av dessa klockor är något att ha och/eller om ni har några andra alternativ på en klocka att investera i för ungefär 5-6 tusen kronor.

Mina enda krav jag har är att klockan iallafall är någonstans i närheten av budgeten och att den ska vara svart och silvrig som de klockorna jag nämnde.

Tack på förhand!
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade valt denna..(se bifogad bild) bara för att inspirera lite ;)
 

Bilagor

  • ds-8grchrqsteelleabrown_c0334501603100.png
    ds-8grchrqsteelleabrown_c0334501603100.png
    44.3 KB · Visningar: 206

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hejsan, jag är ny här på klocksnack så jag hoppas att jag ställer frågan i rätt ände av forumet.

Det är så att jag snart fyller 18 och vet att jag kommer få en del pengar + att jag även jobbat det de senaste månaderna och lagt undan lite pengar för jag har tänk att investera i en ''finare'' klocka(om man jämför med mina nuvarande ur). För att inte göra bort mig så tänkte jag vända mig till er som vet så oerhört mycket mer än en själv när det kommer till just klockor.

Min budget ligger på cirka 5000-6000 kronor. Jag har kikat in två ur ifrån Certina som ligger ungefär där i pris, något över. Jag pratar om Certina C0294071105100 och C0064071105100. Jag undrar om någon av dessa klockor är något att ha och/eller om ni har några andra alternativ på en klocka att investera i för ungefär 5-6 tusen kronor.

Mina enda krav jag har är att klockan iallafall är någonstans i närheten av budgeten och att den ska vara svart och silvrig som de klockorna jag nämnde.

Tack på förhand!

Jag tycker att både dina alternativ är ett mycket bra val. Du får en väldigt fin klocka för pengarna.
 

Zingo

Rolex
Fortfarande inget förslag om att stretcha lite på budgeten, spara till den du verkligen vill ha, förslag på klocka som är minst dubbelt då dyr som budgeten!? :wideyed:

Vart är KS påväg? Har alla blivit kloka och trötta under julen?? :oldman:
 

NICe

Breitling
Planera ditt köp, välj efter hjärta (vilken du trivs med och kommer använda)
Leta inte bara efte första möjliga.

Själv bestämt mig för två Klock köp men pga olika anledningar får det vänta.
Steinhart ocean one red/Blue
Och omega vintage seamaster (tror jag)

Lycka till och kolla forumets köp och sälj men även auktions sidor på nätet
 
Topp