• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka borde jag köpa? Tommy Hilfiger Luke 1791118?

Hej, jag är ny på detta forum så om jag har gjort någonting fel skriv gärna det så jag kan göra om och göra rätt. Iallafall Jag hade tänkt att köpa mig ännu en klocka, jag har tänkt att köpa klockan på bilden men nu innan jag köper är jag lite nyfiken vad ni tror om den och se ifall den är något att ha.

Kom gärna med andra förslag av klockar jag kan köpa istället.
De ända kraven jag har är att den ska vara av rosé guld och kosta ca 2000kr.

Tack på förhand!<3
7d2171ededda1778ea759003d5395c95.image.224x320.jpg
 

Tarkovski

Omega
Möjligtvis guldpläterad men knappast man kan få något med roséguld för 2000 kronor. Modemärkesklockor bör man generellt undvika överhuvudtaget och för det priset går det att hitta vettiga klockor, som Fido1 säger till exempel snygga vintageur.
 

Ale

Cartier
Om du hängt med lite i detta forum, eller andra klockforum, hade du förstått att klockor från Gant, Calvin Klein, Tommy Hilfiger etc, brukar anses vara överprisat skräp som man bör undvika.
Det finns tusentals (nåja) alternativ som du hittar om du använder sökfunktionen :)

Och som andra redan sagt, du hittar ingen klocka i roséguld för 2 000 kronor. Möjligen 60 000. Fejk-rosé (som på klockan du frågade om) är en annan sak, det kan du nog få för femtiolappen på Ali Express etc.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag vet inget om verket som sitter i klockan, men det är troligen något billigare. Du betalar för varumärket. Fusk-kronograf med datum-visning på sub-tavlorna är väl lite tråkigt, men tycker du den är snygg så köp. En klocka är bättre än ingen klocka... :)

Sen när du har tid, spana in mekaniska klockor från Seiko. Dom är roligare än Hilfiger.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Var ju hyfsat stor klocka, 45 mm.
Tipset är att försöka pröva den innan köp så du inte tycker den ser för stor ut.
Vad har du för klockor sedan tidigare?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Som alla säger. Du kan få väldigt snygga klockor för under tusenlappen. Denna har jag köpt till sambons syster i födelsedagspresent. Väntar bara på ett fint läderband till den. 598 kr gick den på från creationwatches. 38 mm.
2015-07-21 06.23.11 1.jpg
 
  • Like
Reactions: SSL

ChriWikst

Omega
2-Faktor
Du kan få mer klocka för pengarna!
Det du länkar är inget att ha.. Du kommer endast ångra dig..
Den @Fujoor skickade är mycket klocka för pengarna! Har en själv!
För 2000 finns en uppsjö av bättre klockor! Seiko, Citizen, Tissot, Certina..

Jag är själv inne på att köpa en Seagull! Den är fin!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det kan ju vara så att TS just vill ha en ny kronograf(-liknande) klocka i rosé-färg... och då kanske Hilfiger fungerar. Det är svårt att hitta kronografer för 2000:- Motbevisa mig gärna. Seagull är en utmärkt kronograf för pengarna, men då (i vanligt manér när det gäller tips på andra klockor) så stiger budgeten med 50-100%.

Men är TS villig att tänk om och gå ifrån kronograf(-liknande) utseende och rosé så är en Seiko SKX007 ett mycket bättre köp. Som denna för 2000
http://www.uret.se/seiko-divers-svart-gummi-o43-mm-p-191.html
även om stållänken är snyggare, men då är det 2400
http://www.uret.se/seiko-5-svart-stal-o4000-mm-p-32527.html
 

ChriWikst

Omega
2-Faktor
Det kan ju vara så att TS just vill ha en ny kronograf(-liknande) klocka i rosé-färg... och då kanske Hilfiger fungerar. Det är svårt att hitta kronografer för 2000:- Motbevisa mig gärna. Seagull är en utmärkt kronograf för pengarna, men då (i vanligt manér när det gäller tips på andra klockor) så stiger budgeten med 50-100%.

Men är TS villig att tänk om och gå ifrån kronograf(-liknande) utseende och rosé så är en Seiko SKX007 ett mycket bättre köp. Som denna för 2000
http://www.uret.se/seiko-divers-svart-gummi-o43-mm-p-191.html
även om stållänken är snyggare, men då är det 2400
http://www.uret.se/seiko-5-svart-stal-o4000-mm-p-32527.html
Fast just Seagull kan man hitta för runt 2000! Dessutom är det inte fel att köpa beg!

Problemet med den han länkar är att den antaligen kommer gå sönder..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nu är det väl så att killen i fråga vill ha en klocka han tycker är snygg, i roséguldslook. Han har en sjukt tydlig kravspec, och i stället för att åka in på Ur och Penn och köpa första bästa skit så frågar han på nordens bästa klockforum i stället. Och om det är det där stuket han vill ha så kommer han inte att bli glad av en vintageomega, även om det vore mitt val hela veckan lång.

Till TS: Den klockan kanske ser ut som du vill, men kvaliteten är låg. En sån här kanske?
http://www.creationwatches.com/prod...ient-multi-eyes-automatic-fet0r002b-4654.html

Eller en sådan här? Stämmer nog bättre med looken du är efter. Finns med vit tavla.
image-862647-1-product.jpg
 
Senast ändrad:

Helvetia

Cartier
Sarc018 är nog något av det närmsta du kommer vad du vill ha för ok pris. Fortfarande långt över budget.
sarc018-b.jpg

Sarb072 kanske?
S072-W.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Tyvärr är det som många säger här. Kvaliteten på modeklockor är ganska dålig. De blir fort slitna och går sönder lätt. De är inte tänkta att hålla länge.
 

Greven

Audemars
Kul att du är intresserad av klockor! Som du sett av svaren så rekommenderas andra märken, och dels så är det för att andra klockor, som ex Omega, också har ett hyfsat bestående värde (det har nog inte en Tommy Hilfigerklocka) om du skulle vilja sälja den i framtiden och satsa på något annat. Risken är att du som många av oss andra kommer fastna i klockträsket och köpa och sälja de resterande åren av ditt liv.
Lycka till med klockköpet!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Satsa på ett kvartsur av god kvalitet i första hand, mer för pengarna än att köpa billigaste möjliga mekaniska klocka.
 

paradis

Audemars
Kostade mig ca.1000 , med viklås ock läderarmband.........
 

Bilagor

  • IMG_1212.JPG
    IMG_1212.JPG
    378.1 KB · Visningar: 186
C

China

Guest
Det var då ett helvetiskt gnällande på s.k. modeklockor som vanligt, och dessutom helt utan anledning. Billigare klockor är som regel helt ok om dem säljs med garanti, visst är statusen inte särskilt hög i klockkretsar, men det handlar inte om något skräp. Tommy Hilfiger tillverkas förresten av Movado Group, som knappast spelar i gärdsgårdsserien.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det var då ett helvetiskt gnällande på s.k. modeklockor som vanligt, och dessutom helt utan anledning. Billigare klockor är som regel helt ok om dem säljs med garanti, visst är statusen inte särskilt hög i klockkretsar, men det handlar inte om något skräp. Tommy Hilfiger tillverkas förresten av Movado Group, som knappast spelar i gärdsgårdsserien.
Helt utan någon anledning? Kom igen nu...
Sett till vad man får för pengarna, så är det i mina ögon inte värt det.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Gillar du designen så köp den. Förvänta dig inget under av kvalitet, men den lär fungera fint i ett par år. Att föreslå diverse automater till TS är knappast relevant om han bara är ute efter en snygg dinka som ska gå stabilt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Helt utan någon anledning? Kom igen nu...
Sett till vad man får för pengarna, så är det i mina ögon inte värt det.
Men sett ut TS-ögon så kanske det är det om dennes prio ligger på just utseendet. På avstånd och med kisade ögon kan jag faktiskt tycka att Hilfigern ser snygg ut...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Men sett ut TS-ögon så kanske det är det om dennes prio ligger på just utseendet. På avstånd och med kisade ögon kan jag faktiskt tycka att Hilfigern ser snygg ut...
Jag reagerade mest på @China uttalande om att det inte finns någon anledning till att ha invändningar mot att köpa sig en modeklocka :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag reagerade mest på @China uttalande om att det inte finns någon anledning till att ha invändningar mot att köpa sig en modeklocka :)
Fast det handlar väl bara om vad man har för preferenser? Vill man ha en klocka som ser ut på ett visst vis och kan tänka sig att betala en viss summa och det är en modeklocka som bäst upfyller kriterierna så är det väl ett bra köp, så länge köparen vet om nackdelarna med modeklockan (ibland risig kvalitet)?

Om någon till exempel frågar var man kan köpa ett dykarur i färgglad plast för 399 så är väl det rätta att berätta för hen att den nog går sönder ganska snart och sedan hänvisa till Ur & Penn, snarare än att be hen spara till en stålsub?
 
C

China

Guest
Helt utan någon anledning? Kom igen nu...
Sett till vad man får för pengarna, så är det i mina ögon inte värt det.

Ja, helt utan anledning. Vilken klocka man än köper så betalar man för varumärket, och beroende på hur man ser på saken blir klockan prisvärd eller inte, i betraktarens ögon. Sedan är s.k. modeklockor ofta producerade av kända tillverkare som knappast skulle riskera sitt goda namn genom att sälja skräp. Måndagsexemplar och bristande kvalité förekommer mellan varven, oavsett om vi diskuterar modeklockor eller exklusiva ur.
 
Topp