• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka? Budget 6-8k

mrviktors

Omega
2-Faktor
Har ganska nyligen snöat in i klockornas land. Under ett par månader har jag kikat runt efter mitt första klocka med automatur. Jag har bestämt mig för en begagnad, för att inte förlora allt för mycket pengar om jag inte hittar rätt med smaken direkt.
Jag har tänkt att lägga någonstans mellan 6-8 tusen kronor.

Jag har blivit förtjust i Orism Williams F1, de jag har hittat ligger begagnade runt 6000kr. Är de prisvärda klockor, bra ur osv. för den summan?

Är inte ute efter något särksilt märke egentligen så alla förslag mottages med öppen famn.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har ganska nyligen snöat in i klockornas land. Under ett par månader har jag kikat runt efter mitt första klocka med automatur. Jag har bestämt mig för en begagnad, för att inte förlora allt för mycket pengar om jag inte hittar rätt med smaken direkt.
Jag har tänkt att lägga någonstans mellan 6-8 tusen kronor.

Jag har blivit förtjust i Orism Williams F1, de jag har hittat ligger begagnade runt 6000kr. Är de prisvärda klockor, bra ur osv. för den summan?

Är inte ute efter något särksilt märke egentligen så alla förslag mottages med öppen famn.

Har du hittat en klocka som du gillar. Som dessutom ryms inom din budget är det väl bara att gratulera. En Oris är på inget sätt en dålig klocka. Tvärtom. Kör!
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Jag har blivit förtjust i dem. Vill dock inte göra något förhastat. Har ni några förslag på bra klockor inom budgeten skulle jag vara tacksam :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Glycine Combat Sub är ett trevligt alternativ!
IMG_20150131_164900.jpg
 

Snilsson

Cartier
Jag har precis köpt mig en Longines Conquest med automatverk, som förhoppningsvis anländer imorgon. :)
När jag var och testade några ur i helgen så blev jag positivt överraskad av Oris. Jag hade nog valt något ur deras sortiment om jag inte köpt min Longines!
 

jhm

Panerai
Har ganska nyligen snöat in i klockornas land. Under ett par månader har jag kikat runt efter mitt första klocka med automatur. Jag har bestämt mig för en begagnad, för att inte förlora allt för mycket pengar om jag inte hittar rätt med smaken direkt.
Jag har tänkt att lägga någonstans mellan 6-8 tusen kronor.

Jag har blivit förtjust i Orism Williams F1, de jag har hittat ligger begagnade runt 6000kr. Är de prisvärda klockor, bra ur osv. för den summan?

Är inte ute efter något särksilt märke egentligen så alla förslag mottages med öppen famn.


Gjorde ett urval föra att du skall se ungefär som erbjuds till dessa priser. :)

http://www.uret.se/watchfinder.html...5,906,307,308,309,713,759,768,769&s=0&d=0&p=1
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Fick hem min Hydroconquest igår och är sjukt nöjd efter första dygnet med den. Var precis som du inne på Oris först, fast då Aquis, men pga. mina 17,5 cm handleder trodde jag den skulle bli för stor(har ingen möjlighet att prova i Eskilstuna) så då blev det en Hydro. För 7400:- inkl. frakt från Klockia kan man nog inte få så mycket mer klocka om man köper nytt iaf!

Här en bild från dagens promenaden i senvinter-/vårsolen:
image.jpg
 

SLEEPY

Omega
Beggad för dom pengarna ger ju rätt så mycket val.

Sinn. Glycine. Mm

Titta på köp och sälj. Sök blocket. Och låt det ta lite tid är mitt tips!

När du känner att du hittat något du gillar är det bara att slå till.

Fastnar du för klockor kommer du ändå köpa fler och byta eftersom :)

M
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bläddra de första fem sidorna på diskussionsdelen så lär du hitta minst tvp andra trådar med liknande frågeställning. Tror du kommer få ganska exakt samma svar som i de trådarna.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vill nästan påstå att nästan alla klockor i den prisklassen där det står swiss made och automatic på urtavlan är ett bra köp. Urverket som sitter i kommer ticka på länge och reservdelar kommer inte bli ett problem i framtiden.
 

mrviktors

Omega
2-Faktor
Var under gårdagen in på Nymans ur i Västerås. Till min besvikelse hade de inte så jättestort urval som jag hoppades på. T. ex. oris hade de inte i västeråsbutiken. Testade bland annat Longines Hydro conquest, och Longines conquest. Fastnade av någon anledning för Longines conquest 41mm automat. Känner någonstans att jag kanske ändå vill ha en lite enklare stilrenare klocka som min första mekaniska. Har tänkt mig någonstans att lägga 6-8 tusen kronor. En begagnad för den pengen var min utgångspunkt. Grubblar och grubblar, letar och letar. Sen funderar jag hur en Longines conquest ser ut med ett armband i läder? Kanske ett hirsch med gummi på insidan.

Det här med klockor är inte lätt :p
 
Var under gårdagen in på Nymans ur i Västerås. Till min besvikelse hade de inte så jättestort urval som jag hoppades på. T. ex. oris hade de inte i västeråsbutiken. Testade bland annat Longines Hydro conquest, och Longines conquest. Fastnade av någon anledning för Longines conquest 41mm automat. Känner någonstans att jag kanske ändå vill ha en lite enklare stilrenare klocka som min första mekaniska. Har tänkt mig någonstans att lägga 6-8 tusen kronor. En begagnad för den pengen var min utgångspunkt. Grubblar och grubblar, letar och letar. Sen funderar jag hur en Longines conquest ser ut med ett armband i läder? Kanske ett hirsch med gummi på insidan.

Det här med klockor är inte lätt :p


Som du skrivit här så är Conquesten väldigt stilren, nackdelen är att det är polerade mittlänkar enligt mitt tycke!
 

Ponlarsson

Panerai
Som du skrivit här så är Conquesten väldigt stilren, nackdelen är att det är polerade mittlänkar enligt mitt tycke!
Det såg vi ju i en tråd i hemfix att man kan ordna med en köksvamp.

Tycker TS ska köra på en Conquest, jag är ruskigt nöjd med min. Jag har visserligen 39 mm, men tycker du 41 var bättre ska du givetvis köra på den. Slänger med en bild från nätet på en Conquest på läder.
2-074-04-0004.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl
Det såg vi ju i en tråd i hemfix att man kan ordna med en köksvamp.

Tycker TS ska köra på en Conquest, jag är ruskigt nöjd med min. Jag har visserligen 39 mm, men tycker du 41 var bättre ska du givetvis köra på den. Slänger med en bild från nätet på en Conquest på läder.
2-074-04-0004.jpg


Jag håller helt med dig, och den är ruskigt fin på läder med tycker jag! Sen om man vill ha 39 eller 41 är upp till var och en
 
Topp