• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka hade du köpt för 60-70.000:-

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha snyggt där! Framförallt med casio :pirate:

Vilken omega dock?!
Jag saknar min Railmaster men den kostar inte riktigt det. Så jag tänker en Speedmaster med månfas. Riktigt läckra!
4E250A86-A6C2-4FF3-A58E-02268DE4F70C.jpeg
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Hade jag haft det att lägga på en klocka nu skulle nog en OP36 eller Aqua Terra 38,5 ligga närmast till hands. Kanske en IWC Pilot Mark XVIII eller Cartier Santos. Kan konstatera att det är en något nättare allrounder som lockar nu när både dykare och kronograf har hittat hem.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hade med största sannolikhet blivit en panna. Förmodligen en 372 men inte uteslutet att det skulle blivit en 682, 683 eller något sånt
 

Robbanc76

Cartier
I dagsläget (udda nog för att vara mig) en Grand Seiko. Jag blir mer och mer såld på märket med åren. Från att ha gått från "anti" till "frälst" kan man säga ;). Den enda tveksamheten är länkarna på dem, men jag kan köra på ett snyggt band.

maxresdefault.jpg
Länken är bra men avsaknaden av microjustering gör att jag ej kommer köpa nån mer GS
 
Topp