• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har du varit mest nöjd med?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste ju vara denna:
DSC_0850_zps1888fbec.jpg

75D45A05-2C4E-4A13-A716-824CE4C9C505_zpsm6bfrmo5.jpg


Enda klockan jag aldrig ens funderat på att sälja även om jag ägt den i över ett år. Den sitter underbart och detaljarbetet är sjukt. Utseendet förändras beroende på band/länk och ljusförhållanden.
 

V

Cartier
Måste ju vara denna: Enda klockan jag aldrig ens funderat på att sälja även om jag ägt den i över ett år. Den sitter underbart och detaljarbetet är sjukt. Utseendet förändras beroende på band/länk och ljusförhållanden.

Den där är lätt topp-3 på forumet imho.

Själv är jag mest nöjd med min Sinn U1 av ett flertal orsaker.
Dels tycker jag om den rent estetiskt i kombination med materialvalet som ju minst sagt är hardcore och tool.
Ytterligare så är jag extremt nöjd ur ett personlig njutning vs. kostnads-perspektiv. Jag har ingen tanke på att någonsin sälja den men det känns ändå bra att Om jag nu skulle få för mig att göra det så har jag inte förlorat en mindre förmögenhet oavsett vad. Jag tycker också att jag fick med mycket i affären...klocka, länk, 2 extra gummin samt extra spänne. Det bidrar även det till att jag känner mig extra nöjd.
Att klockan kom fullset gör att nöjdhetsgraden slår i taket. Jag tycker det är tillfredsställande att det finns box, instruktionsbok, cert, hangtag m.m., m.m. att titta och klämma på.

Jag trodde faktiskt att det skulle bli enklare att köpa nästa "dyra" klocka efter U1:an men det har tvärtom blivit väldigt mycket svårare. Jag har fått omvärdera en hel del påtänka inköp just på grund av att jag vill känna mig precis lika nöjd igen, och om jag ska lägga ännu mer pengar så måste det till samma boxar att kryssa i alternativt något annat som gör köpet deluxe.

image.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Fruktansvärt multifunktionell klocka som jag bär till tisha, skjorta och kostym. Drar till sig mina och andras blickar med tavlans glans och visarens färger. Bäst beskrivet hur klockan uppfattas sa en kompis till i veckan: "Stålet ser iskallt ut, som den var skuren ur is".

Samtidigt sitter den så vansinnigt skönt på armen, storleken är perfekt och butterflylåset gör att armbandet ser riktigt diskret ut. Att den sedan har glasad baksida är en extra bonus, grymt kul att visa de som inte är så intresserade för att de ska förstå hantverket bakom klockan. Att AT är hett just nu är ju uppenbart på klocksnack, men i min mening smäller denna högst av allt Omega för närvarande säljer ;)
 

Bolio

Panerai
SubC utan tvekan sålt två gånger köpt ny tre gånger så nu har man lärt sig att det går inte leva utan. BPn är inte heller en flipp klocka, den stannar tveklöst kvar. Efter att den inhandlats har det på gott och ont klocksurfats mycket mindre så det är väll ett gott betyg om något.
De som har andra favoriter än SubC har nog inte prövat den och har då med automatik fel ;) ( andra Sub funkar också).
 

Noami

Cartier
Nu har jag ju bara en klocka som kan anses vara av högre kvalité: en speedy. Sedan har jag en vintage Omega Genève och en Seiko Skx173, vilka tillsammans utgör min referensram.

Inte helt oväntat är Speedy:n favoriten. Speedyn håller tiden väl, har en kronografkomplikation samt tillverkad med hög precision. Den passar bra med allt från länk och läder till diverse Natoband. Vidare så får man inte heller glömma den grymma historian bakom klockan som för mig är väldigt ball - bara något som caseback:et höjer den i mina ögon.
De andra klockorna är bra, men inte Speedy-bra.
KRMiF6b.jpg

9SPwUO8.jpg

CFSaVgI.jpg

tEEQiyx.jpg

(repostar, skamlöst, mina gamla bilder.)
 

V

Cartier
Kom igen nu....kan inte alla försöka motivera lite. En mening åtminstone kan man väl klämma ur sig. Det är ju intressant att veta motiveringen, vad som gör att just den är favoriten.

Annars blir det ju bara en till visa-min-klocka-tråd och ganska ointressant.
 

Chuck

Patek
2-Faktor

Hur är det för er nöt ägare, det är ju trots allt en toolwatch som man ska kunna dinga/scratcha/repa in precis som en sub? Med andra ord inte vara så rädd om.

Eller är du extra rädd om klockan då den ändå är ganska mycket dyrare än subben? För min del hade det känts väldigt tvetydigt då jag med största sannolikhet behandlat klockan som en ömtålig nöt :)

Cheers Chuck
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hur är det för er nöt ägare, det är ju trots allt en toolwatch som man ska kunna dinga/scratcha/repa in precis som en sub? Med andra ord inte vara så rädd om.

Eller är du extra rädd om klockan då den ändå är ganska mycket dyrare än subben? För min del hade det känts väldigt tvetydigt då jag med största sannolikhet behandlat klockan som en ömtålig nöt :)

Cheers Chuck

Jag använder mina samtliga klockor utan att ta hänsyn till vad jag ska hitta på. Aquanauten är inget undantag utan den har också fått följa vid tillfällen då många säkert hade slängt på sig en "beater". En motivering till varför jag är mest nöjd med just denna klocka är väl för att den funkar till allt. Gemene man vet inte vad PP är för något så den går oftast under radarn (för en liten stålklocka på gummisnodd kan ju knappast vara så dyr). :rolleyes:
 

Espresso

Cartier
Jag är mest nöjd med min Ulysse Nardin. Dels tycker jag klockan är magiskt vacker, men fint djup i tavlan. Men framförallt så fungerar den till det mesta, är slitstark och går helt under radarn. Det är intressant när man träffar på någon som vet vad en Ulysse Nardin är för då är det nästan så att de per automatik är nere i samma klockträsk som en själv.
IMG_0381.jpg
förslag 1_klocksnack.png
 

Rearden

Cartier
Får väl säga min Tag Heuer Aquaracer waf1110, studentpresenten som inte bara fick mig att långsamt rasa ner i det här träsket utan som även varit med om allt från surfing till dykning. Ska försöka slänga upp en bild, men varje liten repa (och det finns många) är en ny historia.
 
Topp