• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har du varit mest nöjd med?

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Förmodligen min Planet Ocean XL som jag hade rätt många år. Saknar den fortfarande, verkligen en som jag inte borde sålt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Konstigt nog med handen på hjärtat så min gamla 14060M V-serie som var i nyskick..
Det är den absolut bästa klocka jag ägt:)
8CA4EB54-1A93-4674-A1C2-CEE7A1BE1C05.jpeg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Om man räknar med priset så är nog min första klocka, en Seiko Padi den bästa. Mer kärlek för pengarna kan man inte få.
Helt oslagar med priset inräknat!!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Roligast att läsa inlägg om klockor som man inte har kvar. Många gånger tenderar man att vilja promota något man har i klocklådan :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Känner att det här måste delas upp i pre/post att jag hamnade på klocksnack.
Mest nöjd är jag med den här Fortisen, en Spacematic köpt på en skidresa i Japan. Innan klocksnack och innan jag visste att automatiska klockor är ömtåliga.

DF726BDE-49F8-4B2F-B3C0-6429730CB4E7.jpeg


Den klockan jag är mest nöjd med efter att ha hittat KS och köpt och sålt klockor hit o dit är min Armida A12 som har alla visulla och funktioner som jag gillar i klassiska designer. Jag ser det mesta i denna, plus att den är rätt storlek.

70B9124C-BED8-4A4D-A186-743FB02F673D.jpeg


Tack KS för bra forum och möjligheten att köpa/sälja diverse klockor beg med hyffsad säkerhet.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu är jag en sån som blandar in känslor i mitt val av favoritklocka. PADI'n hade jag på dagen som vi fick vår dotter därav är den solklar keeper. Praktisk på många sätt också med både dag/datum samt vridning, badbar osv.
IMG_20180309_070655-01.jpeg

Sen lirar den på nato, canvas, gummi och länk. Även om man får vara försiktig med färgval på band på en sån färgsprudlande klocka.

Ska man inte blanda in känslor blir det min BB36. Första dyrare klockan och mindre till storleken. 36mm är perfekt för mig och gillar verkligen visarna, dock börjar jag sakta men säkert göra slut med den mentalt inför en 114270.
IMG_20180720_100752-01.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp