• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har ni köpt till er fru?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, vintage Rolex date/datejust är fint.
Min fru har fått en från -67. Nitat oyster följde med men det ligger i lådan.
Innan dess fick hon denna Tag, den tjänstgör nu vid hårdare tag.

/j
image.jpg
image.jpg
 
  • Like
Reactions: Man
L

LadyA

Guest
har ju dykt upp några herrvarianter på KS nu på sista tiden, lite som matchande träningsoveraller delux.

Liknelsen var lite väl hård :nailbiting: Santos är jättefin som herrur också.

... Fast har både herrn och frun på sig en i samma utförande kanske det blir lite sån varning, men det skulle ju iofs vara detsamma med Rolex DJ.
 

F-L-P

Panerai
Liknelsen var lite väl hård :nailbiting: Santos är jättefin som herrur också.

... Fast har både herrn och frun på sig en i samma utförande kanske det blir lite sån varning, men det skulle ju iofs vara detsamma med Rolex DJ.

Hehe.. Jo, var lite meningen att den skulle vara orätvist hård också... Tycker att de klassiska herr santos som finns är jättefina, men efter som designen är så utmärkande skulle just matchningen bli lite för mycket för mig. Vi har matchande morgonrockar (fick min stulen varje morgon så var tvungen att köpa en till) det får räcka så...

För övrigt typ det första jag började tänka på :
1af410e659ffe997ce4a7862b1bd5ae4.jpg
 
L

LadyA

Guest
Hehe.. Jo, var lite meningen att den skulle vara orätvist hård också... Tycker att de klassiska herr santos som finns är jättefina, men efter som designen är så utmärkande skulle just matchningen bli lite för mycket för mig. Vi har matchande morgonrockar (fick min stulen varje morgon så var tvungen att köpa en till) det får räcka så...

För övrigt typ det första jag började tänka på :
1af410e659ffe997ce4a7862b1bd5ae4.jpg

HAHAHAHA :D
"Case closed" efter den där bilden!
 

Oniel

Panerai
image.jpg
Köpte en sådan här till min tjej! Kan tänka mig att folk här fördömer klockan? Men det var denna hon ville ha och en automatisk klocka var inget alternativ då hon inte anväder klocka varje dag. Så bättre att köpa en klocka som hon vill ha, än att jag ska stilla mitt eget behov av att ge henne en "riktigt" klocka.
 

soderlund

Cartier
Min fru fick en sån här nyligen.
Tanken är att se om det skapar ett intresse, men även hur väl hon tar hand om den. Blir den väl omhändertagen så blir det troligtvis dyrare längre fram.
bulova-diamonds-large-9.jpg


20 små diamanter, och pärlemo-urtavla.
 

JohanHLM

Rolex
Eftersom jag vet hur hon förvarar smycken så valde jag att köpa en sliten 6916.
Klockan användes inte dagligen och jag tröttnade på att behöva ställa tiden åt henne titt som tätt så den såldes.
auktionsvara_441500_stor.jpg


En sportig qaurtz på max 30mm var därmed det som gällde vilket resulterade i en Aqua Terra. Även denna väl använd så hon skulle slippa få dåligt samvete för hur hon hanterar den :)
auktionsvara_479417_stor.jpg


Det komiska är att när hon väl fick Omegan började hon använda klocka dagligen och sa att hon gillar båda 2 men att Rolex en egentligen var lite snyggare :facepalm:
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg
Har ingen fru att köpa klockor till, men väl en man som köper klockor till mig. Ovan syns de i kronologisk ordning. Min första Garmin blev jag otroligt glad för, men jag vet inte om din fru har samma preferenser. Tissoten till vänster var väl den som väckte klockintresset lite lätt och Tissoten i mitten var min första automat. Jättespännande! Longinesen är den som jag tycker bäst om av de han givit mig. Klassisk och passar till allt. Hade jag vetat om han tänkte köpa en klocka till mig till jul hade jag nog lite diskret lagt fram något produktblad om Omega Speedmaster Dark side of the moon Black Black. Men det är ju jag det. Din fru kanske längtar efter något med lite mer glitter.
Edit; nu rättade han mig och berättade att jag fick Longinesen innan Tissotautomaten... Så bra minne har jag när det gäller klockor... Men spännande var det med automat i alla fall.
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
image.jpg
Har ingen fru att köpa klockor till, men väl en man som köper klockor till mig. Ovan syns de i kronologisk ordning. Min första Garmin blev jag otroligt glad för, men jag vet inte om din fru har samma preferenser. Tissoten till vänster var väl den som väckte klockintresset lite lätt och Tissoten i mitten var min första automat. Jättespännande! Longinesen är den som jag tycker bäst om av de han givit mig. Klassisk och passar till allt. Hade jag vetat om han tänkte köpa en klocka till mig till jul hade jag nog lite diskret lagt fram något produktblad om Omega Speedmaster Dark side of the moon Black Black. Men det är ju jag det. Din fru kanske längtar efter något med lite mer glitter.
Edit; nu rättade han mig och berättade att jag fick Longinesen innan Tissotautomaten... Så bra minne har jag när det gäller klockor... Men spännande var det med automat i alla fall.
Skriv ut mannens mobilnummer här så kan vi massmessa honom med dina klockönskningar! ;)
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Den här OMEGA Constellation 123.20.31.20.55.003 fick det bli.
 

Bilagor

  • _MG_7081.jpg
    _MG_7081.jpg
    71.8 KB · Visningar: 28

Igge

Panerai
Fick tag i en sån här innan dom försvann.
0.jpeg


Å hon har varit nöjd i flera år.
Nu vill hon dock ha en 39-40mm Rolle.. å vem vill inte det :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Skriv ut mannens mobilnummer här så kan vi massmessa honom med dina klockönskningar! ;)
Tack för erbjudandet, men nej tack. Jag är tacksam för de klockor jag fått av honom, (även om Garminarna var mer träningsredskap) men nu tycker jag faktiskt det är så roligt att köpa klockor själv så det hade nog känts konstigt att få en klocka. Halva grejen är ju att gå och titta och känna och peta och drömma, och sen kunna gå och köpa själv när jag väl bestämt mig. Det finaste han gett mig i klockväg var ju faktiskt själva klockintresset. :)
 

Johan S

Omega
Rättar in mig i ledet och säger också Datejust. Fick hem en 16014 med linen dial till henne idag, Äntligen får jag ha mina klockor i fred, för ett litet tag i varje fall... Hennes och min. Min är en aning mer polerad men den kommer också från "the big land of polering", Amerika.
image.jpeg
 
Topp