• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka har ni saknat mest på semestern?

Matts

Diamant
Pledge Member
2-Faktor
Jag kom hem från semestern idag och jag gissar att det är fler än jag som bara tog med sig en eller två klockor på semesterresan. När jag hämtade upp ”samlingen” idag var det en klocka som genast åkte på, den här!
Vilken av ers klockor har ni saknat mest på semestern?
E5B63711-DBCD-4834-8A65-303679C9A0BB.jpeg

Själv använder jag inte klocka alls under sommarsemestern. Dels för att få lite mer semesterfeeling, samt att det blir lite mer nöje med att börja jobbet och få använda klockorna igen.

Hur som helst. Tredje dagen på jobbet och denna Seiko är fortfarande kvar på armen. Oväntat har den seglat upp som en sommarfavorit efter att knappt fått någon handledstid alls under vinterhalvåret.
20180808_114552.jpg

Senast ändrad:
Jag tänkte faktiskt åka klocklös på semestern i höst och införskaffa något nytt i Grekland..
Kommer antagligen ha abstinens på resan dit och på plats tills något nytt är införskaffat :eek:

Behöver du fråga det på ett klockforum? :)
Du menar att det skulle vara normen att ta med sig över tio klockor på en semester? Det är det inte ens här, på ett klockforum.

Folk med lite olika bilar i garaget ska ta med sig dem på resan också? Eller tv-spel? Tror ingen släpar med sig 10+ spel.. Så länge de är med på ett entusiastforum så är det rimligt, eller? :)

Du menar att det skulle vara normen att ta med sig över tio klockor på en semester? Det är det inte ens här, på ett klockforum.

Folk med lite olika bilar i garaget ska ta med sig dem på resan också? Eller tv-spel? Tror ingen släpar med sig 10+ spel.. Så länge de är med på ett entusiastforum så är det rimligt, eller? :)
Det behöver ju inte vara normen men en rimlig förklaring att man tar med sig många klockor är kanske att man gillar klockor vilket de flesta som hänger här gör. Utan att veta gissar jag att det knappast rörde sig om en back-packer semester i anderna.
Jämförelsen med bilar var väl sådär men jag vet flera som har mer än en bil med sig när dom är en längre tid i fritidshuset. Kräver dock lite mer logistik än ett gäng klockor.

Det behöver ju inte vara normen men en rimlig förklaring att man tar med sig många klockor är kanske att man gillar klockor vilket de flesta som hänger här gör. Utan att veta gissar jag att det knappast rörde sig om en back-packer semester i anderna.
Jämförelsen med bilar var väl sådär men jag vet flera som har mer än en bil med sig när dom är en längre tid i fritidshuset. Kräver dock lite mer logistik än ett gäng klockor.

Ni har nog båda rätt. Det är nog definitivt inte normen och jag hade inte med mig boxen på bergklättring (då har jag ett mindre case med 8 essentiella ur).

Procentuellt sätt är det kanske tiondel av min samling och jämfört med det är det ju som att du tar med dig en av dina 10 klockor på semestern.. om vi nu ska göra jämförelser. Jag skulle aldrig hävda att det är normalt eller kanske t.o.m. friskt men jag är van att byta klocka varje dag på en månadsperiod och nu var jag ju tvungen att klara mig på 11 klockor på en treveckors resa! Men håller med @Alberget4a att det kanske inte är supermärkligt ändå med tanke på forumets inriktning och trådens ämne. Och ja jag fullkomligt älskar vintageklockor. Mer spännande är @c_mayer´s fördömande ton när du ska förklara hur tossigt det är. Är det rimligt alla ska tillhöra normen? Vore ju tråkigt om alla gick omkring med SubC eller speedys tycker jag för att tillhöra normen dvs :p

Jag hade med mig ett Nato, ett gummi och länken - mao så fick jag nästan tre olika klockor med mig på semestern...

Jag kom hem från semestern idag och jag gissar att det är fler än jag som bara tog med sig en eller två klockor på semesterresan. När jag hämtade upp ”samlingen” idag var det en klocka som genast åkte på, den här!
Vilken av ers klockor har ni saknat mest på semestern?
E5B63711-DBCD-4834-8A65-303679C9A0BB.jpeg
Är det där den är, eller ser jag fel? :)
Screenshot_20190819-205929_Instagram.jpg

Den kan jag sakna ibland!

Tillbaka
Topp