• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka plågar er?

Mattias J

Omega
2-Faktor
Med tanke på den här tråden: https://klocksnack.se/threads/sarb017-plågar-mig.50354/

Trådskaparen @skurtbert skriver: "Det finns en klocka som är ständigt återkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den då jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den är supersnygg... lik väl väcker den något magiskt ha-begär varje gång jag ser den på bild."

I mitt fall är det nog: Grand Seiko sbgx061. Den återkommer i mina tankar till och från. Behöver jag en kvarts, nej, ja, nej. Jag vill ha en men samtidigt så kommer andra klockor och annat i livet emellan. Men sen dyker den upp på bild i nån tråd på nätet eller instagram och så fångas jag igen.

Så...vilken klocka plågar er allra mest?
 

Rivalen

Rolex
DSC02704_zps3e2b9490.jpg
Root Beer 1675 -70 talet. Just precis denna.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Sub 5513. Allt är perfekt med den förutom när den satt på min handled. Det blev den snabbaste flippen jag gjort. Ändå så finns där något undermedvetet sug som ibland kommer till ytan
 

Glusch

Cartier
För mig är det nog Seiko Alpinist. Har något skumt begär av att vilja ha en för att det är något (har ingen aning om vad) som jag diggar med den. Samtidigt känner jag mig ganska säker på att jag inte kommer använda den alls ifall jag någonsin skaffar den. Jag menar, va faan, jag gillar ju inte ens grönt.

seiko-alpinist-14.jpg
 

Glusch

Cartier
Ber om ursäkt för dubbelpost här men kom på en till klocka sådär på direkten. Jag har även ett skumt sug efter en Zeppelin LZ 129. Någonting med den som jag tycker känns jäkligt fräscht och coolt, samtidigt som den egentligen inte känns så speciell på något sätt. Den precis som Seiko Alpinist är ju kanske inte de dyraste klockorna på marknaden så vore ju inte världens förlust att köpa en för att testa, men känns så konstigt och dumt att göra det när jag nästan är helt säker på att jag inte kommer gilla dem sen ändå...

s3P2HA1l.jpg

h2Eyfjhl.jpg
 

Calfen

Panerai
AP Roo är en sådan för mig! Ägd en nästan en sådan för någon månad sedan men sen blev inte affären av pga dålig anledningar utav säljaren (en faktisk vintagebutik) men efter det har jag helt enkelt inte vågat köpa en sådan pga av den dyra servicen och de mera ömtåliga verken i jämförelse med Rolex.
 

månljus

Panerai
Vågar man säga Seikos Turtle PADI utan att bli hängd här på forumet?

För just nu plågar den i alla fall mig. Tycker den är riktigt snygg och grymt cool. Gillar verkligen pepsi. MEN jag vet att storleken är för stor för mig.
Så många sömnlösa nätter då jag suttit och jämfört den med andra modeller för att försöka lura mig själv att den kanske inte är för stor ändå. Kommer alltid fram till att den är det, för att sen göra om det igen.

Bild från internet.
upload_2016-4-28_14-38-4.png
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Här är mitt huvudbry,en Rolex 16570 med svart tavla. Vet ej va de e men varje gång jag ser den på bild sitter ja å dregglar, klämde på en i verkligheten å fick total avsmak, men fortsätter å dreggla varje gång ja ser en. Nån gång blir det nog att man måste köpa en :confused:
Så detta blir min riktiga plåga.
images.jpeg
 

Calfen

Panerai
Här är mitt huvudbry,en Rolex 16570 med svart tavla. Vet ej va de e men varje gång jag ser den på bild sitter ja å dregglar, klämde på en i verkligheten å fick total avsmak, men fortsätter å dreggla varje gång ja ser en. Nån gång blir det nog att man måste köpa en :confused:
Så detta blir min riktiga plåga.
images.jpeg

Haft den och älskade den :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det händer ganska ofta, just nu är det denna:
image.jpeg

Jag har bra beaters, behöver egentligen ingen mer klocka. Den är säkert för stor, inte så mkt nytta av dess funktioner men likt fan har jag googlat sönder den sedan igårkväll :D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Den här! Så "ful-snygg" att jag måste bara ha! Har ingen bra anledning till varför jag ska köpa den? Vill bara ha den, lr någon av dom, sjukt irriterande!
image.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det går långt tillbaka. Året var 2000 tror jag. Jag ville då ha denna:
2200708.jpg


Men jag fick nöja mig med denna :
169i39w.jpg

(snodda bilder)
Så sen dess vill jag till och från fortfarande ha en Aerospace. Mot bättre vetande kanske, Tissot'en är ju rent löjligt lätt och det gråmatta titanet känns bara så 2000 (jag har den kvar). Aerospace ger väl klart bättre känsla men nu är det ändå rätt tveksamt som jag verkligen skulle gilla den.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
IWC 3239 är precis en sådan klocka för mig. Jag tycker att den är sjukt snygg och otroligt bekväm på armen men priset känns helt galet sett till ett enkelt ETA-verk. Att betala typ 50 000 för en boett känns helgalet.
Den brukar ju ha rätt risigt andrahandsvärde, så fynd brukar gå att köra. Här på K&S bland annat ibland...
Jag håller med om att det är en sjukt läcker klocka!
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Det måste nog vara Vacheron Constantin Overseas Chronograph med svart tavla som det finns några av här på forumet. Desvärre har jag varken råd eller behov för en till klocka med svart tavla, men fan vad det suger till varje gång jag ser den...
 
Topp