• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka plågar er?

MJ24

Patek
2-Faktor
Reverso Grande Date har jaf varit och huggt på ett flertal gånger, men inte kommit till skott än...vet inte varför.

Bild lånad från nätet...
image.jpeg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Panerai PAM422. En lekman skulle säga att den ser likadan ut som min 112 men som paneristi är skillnaderna enorma :D
Ibland fingrar jag på köp-knappen för att ett par timmar senare inte förstå vad jag ska ha den till.

2jdqnq0.jpg
 

Qvarna

Omega
116613. Så sjukt läcker på bild, men så fort jag prövar den i butik så dör begäret snabbt. Glömmer den i några dagar, sen sitter jag och suktar efter den, kollar bilder på internet och tror att det kommer bli annorlunda nästa gång jag prövar den.
 

Wiliamo

Panerai
Har planer på att införskaffa min första Rolex under årets gång, och en vittavlad explorer 2 ref 16570 är imo riktigt fulsnygg. Gör sig grym på länk, nato och olika läder (typ mockaband) och trots att de är ganska rimligt prissatta fortfarande sett till andra sportmodeller från Rolex är det något som får mig att backa och föra tankarna till annat... Vet inte om det beror på att fler modeller lockar generellt (1601, 1675, 5513/1680) eller att jag har någon renodlad hatkärlek till utforskar-tvåan. Vi får se:D
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Den här plågar mig och har gjort det sen den visades upp, har senaste tiden fastnat mer för den vita färgen var först helt insnöad på den med blå tavla. Älskar tanken med dom 3 olika möjligheterna med länk, gummi och läder. Sen alla dom små detaljerna i tavlan.... Tyvärr så kommer den kosta multum :shifty:

Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-5500V-Calibre-5200-SIHH-2016-3.jpg
Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-5500V-Calibre-5200-SIHH-2016-5.jpg
Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-5500V-Calibre-5200-SIHH-2016-4.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Just nu ligger denna i baktankarna hela tiden.. Möjligheten att köpa finns, pengar lika så (då en del fr. sparkontot hehe) och det är där skon klämmer.. Kan inte ta arslet ur vagn och bara köpa, alternativt spara 1-2 månader till.....

En vacker dag kommer det säkert :angel:
medium_474874-reduced-price-zenith-class-elite-automatic-on-bracelet.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kul tråd.
Jag måste säga Rolex Submariner.
Jag vill inte ha en, den är den klockan oinsatta köper för att köpa en dyr klocka, den är för liten för mig.. Men likt förbannad++t kommer jag att äga en sån inom en snar framtid hoppas jag...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna Omega Speedmaster plågar mig som fan.
grail-3.jpg


Jag snackar om Refnr; 376.0822, denna Speedmaster har jag velat ha i snart 10 år nu minst, dom är smått omöjliga att hitta till salu. Det som svider mest är att jag missade denna på Kaplans auktioner, hade lagt bud på den men glömde helt av auktionen. När jag väl kom ihåg det så var det försent x 10 tyvärr, den gick för inga pengar alls, det är bara att gratulera köparen till en riktigt bra och trevlig affär, dom var dyra då det begav sig redan då, låg någonstans (45-50k) nu ligger dom säkert på en 65-70k.

fan också..JPG

fan också2.JPG
 

Glusch

Cartier
Fick för mig att du köpte en 42:a först och sen gick upp till en 45:a (sen tillbaka ner till en 42:a) men måste ha kommit ihåg helt fel. My bad!
 
Topp