• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka plågar er?

Cliff

Panerai
2-Faktor
Vintage. Jag älskar verkligen vintage. Men jag får rejält kalla fötter att använda dem. (bevisligen). Får hjärnspöken att nåt ska gå sönder, att klockan ska tappa ena visaren med härligt gulnad lume.
Jag har både länge och väl letat efter en Tudor 76100 både i Sverige och på chrono 24. För ett tag sedan dök det upp en mitt framför ögonen på mig här på forumet o jag var helnöjd! Bara att håva in den helt enkelt. Ett kanon exemplar. Mitt i affären drabbas jag av panik, känner att jag inte kommer våga använda den, tänk om ett index eller en visare släpper... :mad:
Fick be om ursäkt till @Point Blank och lämna affären :(
TUDOR LOLLI 1.jpg
Den paniken kan jag få ibland i små doser över alla mina klockor, i synnerhet mint vintage men även mint så gott som nytt. Då längtar jag till repiga stabila Rolexbeaters. Gärna repiga trots posering innan jag köpte till bra pris.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Denna har plågat mig sedan jag blev intresserad av klockor. Ja, jag hade en tidigt utvecklad och sofistikerad smak.
(OT: Btw, jag vidmakthåller att en Grand Date aldrig skall vara placerad kl 12... Aldrig!!!! I synnerhet inte på en Chrono. Tack Vacheron för att ni snyggade till Overseas Chrono)

:D JLC Reverso Grande GMT
image.png
 
Topp