• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka sitter skönast på din arm?

Genta

Cartier
Den här. Något ska man ju få för pengarna...

PP 5711.JPG
 

egbert

Panerai
(Inläggspremiär) Hur bär ni era ur? Tajt eller löst? Före eller efter handledsknölen? Själv fördrar jag loosefit, i alla fall på min PO på länk. Hur stora handleder har ni? Jag har 18 cm och är sugen på en Tudor DD, 36 mm, tror ni att den kommer att funka storleksmässigt? (Vill inte att den ska se för fjuttig ut på armen).


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

DrDre

Patek
Den bekvämaste jag har är denna. Ett jubilee tycker jag är skönare än rem, särskilt på sommaren när en rem kan bli lite svettig.



Denna har en grej jag verkligen gillar när det gäller komfort. Spännet går att på ett väldigt smidigt handgrepp förlänga med ca 0.5 cm vilket är väldigt skönt i vissa situationer tex om kroppen blir lite svullen av värme, när man sover etc. I övrigt är dock länken stelare och tyngre än ett jubilee från en femsiffrig referens.

 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Denna sitter ju också förbaskat bra på armen trots att den är både hög och bred.
image.jpg
 
12764928093_c7f873c7de_c.jpg


Utan tvekan är det min JLC MUT 34 som sitter skönast. Den sitter still på armen utan att halka runt, den är lätt, att den är så tunn gör att den aldrig hakar i eller är i vägen. Skönast sitter den med läderbandet, här dock på badvänligt perlon.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någon skrev Seamaster Pro länken och först höll jag inte med, men när jag tog fram klockan och har den på så förstår jag vad man menar. Länken är superskön, förmodligen den skönaste av dem alla!

ImageUploadedByTapatalk1393486159.486338.jpg
 
Topp