• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka skulle ni köpa?

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har ni tips på bra dinkor i 5000 - 6000 ?begagnat som nytt! Skulle vilja ha något nytt att klämma nu i denna januaridepression! Vad skulle ni satsa på? Mitt krav är 200m WR, annars är jag öppen för förslag!
 

Ricrob

Patek
Just nu skulle jag personligen lägga knappt halva budgeten på en fin Seiko "Pougue" eller kanske 4-4,5 på en Tärnan Oceanographer eller om slanten riktigt bränner hål i fickan så skulle Orups Seiko "Tuna" SBBN017 ligga illa till.

Edit: Kom precis på att du krävde wr, så glöm Pouguen..
 

max

Dancing Queen
Sinn 556
Glycine combat sub, spence har två trevliga på k&s

Vad letar herrn efter? Hamilton har ju lite trevliga ur också.
 

Rille

Rolex
Jag har en helt ny Seiko Sarb059 som jag tänkt lägga upp på sälj till helgen om du är intresserad:)
Under prisramen och mycke klocka!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
jag hade nog satsat på sumon, köpt till ett marinemaster clasp+ett schysst gummi så har man en riktigt fin klocka med lite tillbehör och grejer att leka med :)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Är faktiskt riktigt sugen på en seiko sumo måste jag säga men är rädd för att den ska vara för stor bara:)? Har en 42:a steinhart idag, är det står skillnad tro på storleken ? Nu menar jag verklig storlek och inte specarna:)!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Vet inte hur din Steinhart sitter på armen, men min Sumo sitter bättre än exv. min Snzh pga utformningen av boett och bandhorn. Upplever den dock större men inte i någon negativ bemärkelse då den försänkta bezeln ger ett smidigt intryck.

Watchhubs är reko, handla på med ditt Visa!
 

axa

Omega
Ahh, Sumo...

Ganska stor men ändå smidig. Inte så hög och topptung som tex MM. Dock hade man önskat lite mer bredd mellan hornen.

6244d337.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vilken klocka skulle ni köpa?

Fifflio skrev:
Någon som handlat från watchhubs?:) vågar man betala med visa?:) har aldrig handlat overseas förut:)

En gång. Bästa kontakten med butik jag haft. Leverans dörr till dörr Hong Kong-Malmö på 36 h. Ingen moms. Än... :)
 

Hubbatix

Cartier
Som tidigare nämnts så gör boettens utformning att Sumon sitter som en smäck på handleden, den liksom kurvar sig runt illern. Har nog aldrig haft någon klocka som sitter så skönt som Sumon.

Bjussar på en bild på min moddade:
DSC_0677kopiera1024.jpg


Tyvärr har jag inget wristshot som gör den rättvisa men det kan jag alltid ordna om du vill.

Mvh Daniel Z.
 

Itson

Omega
Äsch, jag hade nog testat något annorlunda som en Christopher Ward C60 eller C11. Väldigt trevliga klockor. CW har växt en hel del i mina ögon på senare även fast de tar inspiration från andra märken.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Som tidigare nämnts så gör boettens utformning att Sumon sitter som en smäck på handleden, den liksom kurvar sig runt illern. Har nog aldrig haft någon klocka som sitter så skönt som Sumon.

Bjussar på en bild på min moddade:
DSC_0677kopiera1024.jpg


Tyvärr har jag inget wristshot som gör den rättvisa men det kan jag alltid ordna om du vill.

Mvh Daniel Z.

Riktigt snygg modd alltså ! SKITSNYGGT!
Blir bara mer och mer sugen faktiskt att slå till, men ska suga några dagar på det, men det vore skitskoj att se några wristshots Daniel :D ? Sälj din till mig vetja !
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Itson skrev:
Äsch, jag hade nog testat något annorlunda som en Christopher Ward C60 eller C11. Väldigt trevliga klockor. CW har växt en hel del i mina ögon på senare även fast de tar inspiration från andra märken.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Inte läst så mycket om det märket faktiskt, ska googla lite :) Tack för tipset !
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
809496d1346581811-so-how-do-womans-mans-watch-differ-imageuploadedbytapatalk1346581810.402623.jpg


Ett wristshot från min sambo, hon har 6,5 tums handled... och betänk att närbilds wristshot ofta ger en missvisande bild på storleken.. - d.v.s. klockorna ser större ut än vad dom i själva verket är.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Riktigt snygg ! Såg inte alls så stor ut tyckte jag inte (inte om man betänker att den faktiskt är ganska stor) hehe :D !
 

Itson

Omega
Det tycker jag att du absolut skall göra. Det finns en charm med att äga något som inte gemene man här på forumet äger. Finns på min inköpslista, blir nog till sommaren dock.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Itson skrev:
Äsch, jag hade nog testat något annorlunda som en Christopher Ward C60 eller C11. Väldigt trevliga klockor. CW har växt en hel del i mina ögon på senare även fast de tar inspiration från andra märken.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

C60 trident var ju grymt snygg ! Den fastnade jag för direkt !!! VILL HA !

Men vad får man betala i "skatt" om man beställer en tro ?
 

Itson

Omega
Det var min egna reaktion när jag först såg den. Beställ från deras officiella UK sida så ingår VAT. Du behöver inte betala skatt inom EU:)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har tjatat och tjatat att min sambo ska ge Sumon till mig med motiveringen "en tjej kan inte gå omkring med en 44mm:s diver" men hon lyssnar inte på det... :evil:
 

Itson

Omega
80talisten skrev:
Jag har tjatat och tjatat att min sambo ska ge Sumon till mig med motiveringen "en tjej kan inte gå omkring med en 44mm:s diver" men hon lyssnar inte på det... :evil:

Haha, blev av med en av mina klockor för en vecka sedan. Fruntimmer... :?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Itson skrev:
Det var min egna reaktion när jag först såg den. Beställ från deras officiella UK sida så ingår VAT. Du behöver inte betala skatt inom EU:)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Testade att lägga en i varukorgen nu och priset blir 7600:- pistoler !

Lite över budget men jävligt sugen alltså haha , beställa, inte beställa, beställa inte beställa..........
 
Topp