• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka skulle ni köpa?

Hubbatix

Cartier
Fifflio skrev:
Riktigt snygg modd alltså ! SKITSNYGGT!
Blir bara mer och mer sugen faktiskt att slå till, men ska suga några dagar på det, men det vore skitskoj att se några wristshots Daniel :D ? Sälj din till mig vetja !

Tackar! Helt hemmameckat dessutom, tyvärr vill jag nog behålla den själv. ;) Men kan jag skruva ihop en sådan här modd så kan vem som helst. Men det är faktiskt en riktigt grym klocka i originalutförande också! Jag ska försöka plåta lite på jobbet imorgon då. :)
 

Itson

Omega
Fifflio skrev:
Itson skrev:
Det var min egna reaktion när jag först såg den. Beställ från deras officiella UK sida så ingår VAT. Du behöver inte betala skatt inom EU:)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Testade att lägga en i varukorgen nu och priset blir 7600:- pistoler !

Lite över budget men jävligt sugen alltså haha , beställa, inte beställa, beställa inte beställa..........

Hur gick du då till väga?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Itson skrev:
Med den dyrare 460 GBP varianten med länk

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Jag råkade gå in på c60 cosc varianten :D ! Men nu hittade jag den du kikade på ! bra pris fan ! Är så sugen så at det kliar i fingrarna !
Vet du något hur recensionerna har varit kring CW? Läste några nu och dom verkar ju ha fått riktigt fina recensioner......
 

Itson

Omega
Fifflio skrev:
Itson skrev:
Med den dyrare 460 GBP varianten med länk

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

Jag råkade gå in på c60 cosc varianten :D ! Men nu hittade jag den du kikade på ! bra pris fan ! Är så sugen så at det kliar i fingrarna !
Vet du något hur recensionerna har varit kring CW? Läste några nu och dom verkar ju ha fått riktigt fina recensioner......

Tänkte väl det ;). Har själv nästan var hört idelt bra om CW i helhet. Är medlem på deras forum sen någon vecka och snokar runt. Trevligt ställe med många som har hjärta för märket. För den budgeten tycker jag att C60 just nu är den divern som tilltalar mig mest.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Itson

Omega
Som jabla sa, det skall inte vara några problem. Själv använder jag alltid PayPal pga smidigheten.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Itson

Omega
masterkiller skrev:
Skit i Christopher Ward tycker jag, och om du ska köpa nytt från dom är nog andrahandsvärdet skit, och du kommer nog vilja sälja den snart ändå, kolla in Spencer's Glycine dinkor på kKöp & Sälj, bra pris, 100%ig säljare samt Glycine är ett riktigt märke...

https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=2944

Glycine Combat är en trevlig klocka. Visste inte ens att den låg kvar under köp och sälj. CWs andrahandsvärde, speciellt i Sverige är mycket riktigt inte mycket att hänga i granen. Om det blir ett köp för mig så småningom så stannar den nog.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Watchhubs! Räkna med 30% för tull och moms så bör du ha marginalen på din sida. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. (0,3x3800 = 1140:- )
Något tveksam till att ett paket från HK till ett såpass ringa värde skulle fastna dock.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Rber skrev:
Watchhubs! Räkna med 30% för tull och moms så bör du ha marginalen på din sida. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. (0,3x3800 = 1140:- )
Något tveksam till att ett paket från HK till ett såpass ringa värde skulle fastna dock.

Okey! Låter ju bra ! Men om jag beställer ikväll säger vi sen skulle ha otur att fastna i tullen ....vad händer då liksom?:) helt nybörjare på att beställa från utlandet:)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fifflio skrev:
Rber skrev:
Watchhubs! Räkna med 30% för tull och moms så bör du ha marginalen på din sida. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. (0,3x3800 = 1140:- )
Något tveksam till att ett paket från HK till ett såpass ringa värde skulle fastna dock.

Okey! Låter ju bra ! Men om jag beställer ikväll säger vi sen skulle ha otur att fastna i tullen ....vad händer då liksom?:) helt nybörjare på att beställa från utlandet:)

Egentligen händer ingenting mer än att du får betala tull och moms i samband med leverans, alternativt att du blir debiterad i efterhand via faktura. I värsta fall blir leveransen uppskjuten någon dag eller tre när paketet ligger hos tullen.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Beställer nog en sumo ikväll alltså! Lutar åt det och efter att jag läst yonssons recension så blev jag ännu mera övertygad!:k)
 

Itson

Omega
Re: Sv: Vilken klocka skulle ni köpa?

Fifflio skrev:
Beställer nog en sumo ikväll alltså! Lutar åt det och efter att jag läst yonssons recension så blev jag ännu mera övertygad!:k)

Den blir du säkerligen nöjd med. När du tröttnar lite på utseendet finns ju en del snygga mods man kan göra :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Itson skrev:
De gör till viss del produkter av samma stuk som Steinhart. Dock har de även egna designer. Skulle inte lägga företagen helt i samma skål.

Vilka är deras egna modeller? Ser bara ripoffs på B&R, Bremont och Rolex. :|
 

naggge

Panerai
Är det ingen som har nämnt en begagnad Orisdykare?
TT1 Divers date heter de väl. Har själv haft fyra olika. Det självklara valet i min bok! 6000 kr är ett rimligt pris för ett okej ex.
 

naggge

Panerai
Och här kommer lite bilder på de jag har haft för att locka dig till köp av en sån här

Favoriten, klarar av 1000 m. Lite ovanligare än de vanliga 300 m.
70.jpg


liknande 300 m
50.jpg


190.jpg


230.jpg


Och till sist en jävligt udda fågel som inte är så vanlig (inte särskilt snygg heller för den delen). Dock inte en TT1

IMG402.jpg
 

Rivalen

Rolex
Marathon GSAR swiss made eta 2824 300m finns sterile or us government dial Lite annorlunda och hög kvalitetskänsla
 

carlanton

Audemars
Provade en Seiko Tuna idag och jääävlar vilken klocka. Den mäter 48mm men känns inte alls stor. Quartzverket är det enda som avskräcker mig lite, men den dagen jag börjar dyka blir det en Tuna!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)
 
C

Crowolf

Guest
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)

Certinan är en riktigt fin klocka. Lycka till med den.
/Poppe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)

Kul! Det ser ut att vara en fin klocka det också! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fifflio skrev:
Ledsen att göra er besvikna grabbar, men visade seiko sumon för tjejen och jag fick inte beställa den för henne haha ! Vi gick direkt och klämde på lite klockor i butik och jag fastnade något förjävligt för Certina DS action diver, satt riktigt bra och riktigt skönt på armen. Tjejen godkände den och vi gick direkt hem för att beställa den på nätet då det skiljde hela 5000 på butiken mitt i stan och nätpriset.......Hur det nu kan göra det.....

Slänger upp lite bilder sen när den dyker upp !

Ibland har man inget eget val, det är bara att lyda och se glad ut !

;)

bestämmer din tjej dina klockköp? :roll:sambon får gärna ge synpunkter inom det mesta.. men mina KLOCKKÖP sköter jag!!! :twisted:
 
Topp