• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka stämmer överens med detta..?

Airbus

Guld
Friends Of KS
Hej,
Jag är ute efter en dykare på länk. Helst runt 40mm med klassisk ring. Optimalt vore egentligen en SUB, men då jag ska ha den som en sommarklocka/beater är den för dyr/värdefull. Dock är det typ den stilen jag är ute efter... Har funderat på Oris 65 men för stor (åtminstone för stort glas/liten ring vilket gör att den ser stor ut). Longiness - dessa j-a stora siffror på vissa ställen flyger inte. TAG.... Kanske, kanske. Men tyvärr inte helt insåld på dessa. Tudor? Har tänkt tanken men sticker i pris och stora och tunga. Budgeten runt 15-20 kanske...

Vet att jag är en svår kund men några idéer?

Breitling superocean heritage 42

20180412_122326.jpg

Seiko SKX013K. = Given klassiker, lika skx007 men 39mm. Under budget :) Certina DS Action Diver. Precidrive, automat, kronograf, stål eller titan, svart, blå eller grön urtavla. = Brett utbud under budget. "Bubblare" Certina DS Action Big Date. = AT känsla och wr20atm. Certinorna är visserligen 41mm, men finns med både länk, läder och gummi. Citizen Promaster Eco-Drive Divers 200M BN0100-51E eller den som ligger på k&s för 950 spänn https://klocksnack.se/threads/citizen-excalibur-priced-to-fly.91189/
skx013k2_4_1_1.jpg
c032.410.44.081.00.jpg

c032.426.16.041.00.jpg

Givna sommar beaters i plast... Swatch Scuba eller Casio MRW200H-1EV
Scuba-7.jpg

91zNQB5hPRL._UY445_.jpg

Och vill du komma riktigt nära utseendemässigt är väl Steinhart Ocean One 39 given.
o39_black_1kx1k_02.1512743331.jpg

Och alla under budget, lämnar utrymme för en rackarns massa drinkar i solen :)

Kikat på Glycine Combat sub? Finns i flera olika färger och utföranden. Visserligen ett par milimeter över ditt krav (42 mm), men när jag ägde en upplevde jag inte den så stor. Ryms dessutom inom budget. Sjukt mycket klocka för pengarna! Här är en bild på min gamla:
D12C69D2-5522-42F9-B5B3-DFDF9A1D4A2C.jpeg

Hej,
Jag är ute efter en dykare på länk. Helst runt 40mm med klassisk ring. Optimalt vore egentligen en SUB, men då jag ska ha den som en sommarklocka/beater är den för dyr/värdefull. Dock är det typ den stilen jag är ute efter... Har funderat på Oris 65 men för stor (åtminstone för stort glas/liten ring vilket gör att den ser stor ut). Longiness - dessa j-a stora siffror på vissa ställen flyger inte. TAG.... Kanske, kanske. Men tyvärr inte helt insåld på dessa. Tudor? Har tänkt tanken men sticker i pris och stora och tunga. Budgeten runt 15-20 kanske...

Vet att jag är en svår kund men några idéer?
Jätteenkelt, du vill ha en Sinn EZM3. Lagom stor, tål sommarkul och flyger under banditradarn. Budgeten räcker nog till en ny men för 10 hittar du en begagnad på länk som den som just gick på K&S. Här är min.

1D85C0D9-58A0-418E-A390-1D8D69465731.jpeg

Tillbaka
Topp