• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka stämmer överens på detta?

Airbus

Guld
Friends Of KS
Klockan jag använder i alla situationer vid sidan av de dyrare klockorna i samlingen
Prislapp runt 40'-50' ny
Tidlös modell - blir inte "gammal" i designen, gärns en modell som inte förändras så mycket under åren
Ska gå att servas/hitta delar till långt in i framtiden
Design som passar alla situationer
Badbar, ska tåla en hel del slit och skak
Som någon kanske sett funderar jag på en Omega AT. Vet att det finns en uppsjö av kandidater, men vilken skulle du välja?

Say no more.
Du letar efter en Rolex explorer 214270

Bilagor

• IMG_1947.jpg
    IMG_1947.jpg
    182.6 KB · Visningar: 197
  • IMG_1950.JPG
    IMG_1950.JPG
    239.9 KB · Visningar: 191
Explorer1 är som sagt ett bra val men skall du ha sprillans nytt så passerar det 50. Finns en på K&S från 2016 för under. AT är bra! Vill du ha utan färginslag och i 41 så föreslår jag den svarta, det blir lite mer dressat än dom blåa. Att AT ändrats en del sedan den kom ser jag faktikst inte som ett problem, nu är den ju bättre än någonsin IMO. Men det här är två klockor som sinsemellan är mer olika än man kanske först tror, även om man tar AT’n i svart.
90A34F5D-6158-4293-83C4-BC6FBDD894B5.jpeg

Många bra inspel. Håller med merparten om att Rolex är ett klokt val. Problemet för mig är att Exp och OP lämnar mig rätt kall, vet inte varför. GS är kalasfin men två issues - polerade som smycken och världsklass i hantverket. Men man polerar inte om dem tydligen så hur den ser ut om 10år känns osäkert. Dessutom ett litet märke i Skandinavien och bökigare att serva.
Svårt detta.

Många bra inspel. Håller med merparten om att Rolex är ett klokt val. Problemet för mig är att Exp och OP lämnar mig rätt kall, vet inte varför. GS är kalasfin men två issues - polerade som smycken och världsklass i hantverket. Men man polerar inte om dem tydligen så hur den ser ut om 10år känns osäkert. Dessutom ett litet märke i Skandinavien och bökigare att serva.
Svårt detta.
Kolla också de tyska Glashütte. Oerhört fint hantverk, dock sämre andrahandsvärde, om det är viktigt. Jag tycker Glashütte är ett av de mer spännande fabrikaten numera.

Flera bra förslag i tråden.
Aqua Terra, Rolex OP, Explorer 1, Black Bay 41... Inte helt enkelt - lycka till!

Den där växer!!!
Varför underskattad egentligen? Prövade den nu i Oslo idag och måste säga att den känns väldigt bra. Har aldrig seriöst övervägt den där. Kommer det en ny version med Metas 8900 snart månne?

Det är mitt intryck att den är underskattad i "våra klocknördskretsar", men har inga hard facts att styrka detta - bara en känsla. Jag har ju en och tycker att den är skitbra och ger mycket klocka för pengarna. Snygg på länk och läder vilket jag tycker är en fördel (trots det klassiska argumentet att dykare inte ska bäras på läder :)) Jag tycker också det är ganska ambitiöst av omega att släppa den i typ alla upptänkliga material - stål, titan, halvguld (både röd och gulguld-varianter) helguld (röd och gulguld) och även en rackare i platina.

När det gäller urverket har jag ingen aning om det kommer att uppdateras, men upplever att det presterar mycket bra (så knappast av någon praktisk betydelse). Cal 8900 kommer väl endast med datum (!?) och i så fall dröjer det kanske innan man gör en datumlös version. Jag gillar för övrigt att klockan saknar datum.

soldier-13033392103001.png

AT har ju redan nämnts och jag skulle kunna backa upp det förslaget, pillat på en med blå tavla på GTG och det är en sanslöst snygg tavla! Men för att bidra med något nytt så droppar jag även Constellation Globemaster, kostar drygt 50k på uret.se

Tillbaka
Topp