• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka tar ni med er på semestern?

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Dum fråga :confused: men när ni tar med flera klockor än de som ryms på armarna :D Har ni dom i handbagaget eller incheckat bagage?
I handbagaget.
Beror på vart man ska. När jag var i Basel i våras så hade jag en Patek på armen och en Tudor i bagaget. Senast jag var i Kina hade jag en Sinn och två Tudor. Med andra ord, åker jag till något ställe som är lite mera städat så blir det något bättre, ska jag ute i djungeln eller vara på stranden så är Sinn eller Tudor perfekta beters och kanske något riktigt billigt och stryktåligt om man ska ut på riktiga äventyr.
Men minst en beter, gärna sub och en dressad.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tycker charmen med både långa och korta resor är att man håller sig till en enda klocka i alla sammanhang
 

isbjörn

Panerai
En sub på armen. Inget i bagaget. Funkar till allt på semestern om jag inte vet att jag ska vara uppklädd för något event eller så.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har tidigare varit en OWG på resa, förra året var jag i Thailand i en dryg månad med enbart min blåa SMP vilket far en upplevelse.
Höstens smekmånad till Sicilien blir nog en flerklockeaffär, handlar trots allt om att upprätthålla något slags försök till bella figura. Lite olika NATOs, lite olikfärgade vridringar/tavlor, minst en dykare. Hade resan gått till Alingsås hade det kanske sett annorlunda ut men helt ärligt, vem tusan vill gå runt med samma klocka i två veckor?
 

EpicS

Omega
alltid min 16618. spelar ingen roll försäkringar täcker rån och allt vad är bättre än en helguld en sommardag eller på en strand, va iof en gång jag satt på en vattenskoter och flög av spännet öppnade sig och höll på att mata havsgudarna med en guldklimp.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Åker till Barca om 10 min! Suben och min nya Helson shark diver 42 fick följa med :)
 

Maverick

Omega
Jag ska åka jorden runt i sommar. Då får givetvis min BLNR (i.e. GMT) följa med. Allt annat vore vansinne. Vidare lär min Pelagos få följa med som badklocka.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag är ganska säker på vad @Vintage92 tvingas bära på sin semester, moahahahahaha...

Själv kör jag med 1675 och Flingan såvida det inte ska badas, då tar jag på, ehm, hmm, ehhh, ja vad tar jag då? Hoppas på Seiko Padi :)
 

wotan

Rolex
Klart att aqua terran räcker.
Funkar att bada med och passar även till en middag på någon snofsig restaurang.
Faktum är att min inplanerade familjeresa till kreta
20160418_111209.jpg
var en av anledningarna till mitt köp:)
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
Beror lite på destination. Kör ofta min Reverso om jag ska på semester som inte involverar fysisk aktivitet (vill ogärna lämna den på hotellrummet) och mitt sportigare ur, Rolex Explorer II, på övriga semestrar. Eller bara en Swatch Sistem 51 om jag är osäker på destinationen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förr när klockorna i lådan inte var så dyra så tog jag med några stycken. Nu för tiden brukar jag ta med mig den bästa jag har för ändamålet, är inte så sugen på att lämna en på hotellet.

Förra sommaren innebar det en SEIKO Tonfisk och i våras innebar det JLC DSC. I sommar kommer det bli badklockan som landar om någon vecka eller två. :)
 
Topp