• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka till flickvännen

Hej alla kunniga klocksnackare!

Har letat efter tidigare trådar men hittar ingen som täcker just det jag är ute efter.

Jag går i tankarna att köpa en klocka till min flickvän för ca 3-4000kr, helst inte mer än så. Begagnat går bra men då ska den vara i väldigt fint skick. Runt 34-36mm.

Vad finns det i den prisklassen? :)

Har tittat lite på Seiko Presage som är en het kandidat men vill gärna ha lite mer inspiration av er!

AA283CA1-6D57-4D30-A57C-91162D16B867.jpeg

Tack!

Får jag kapa tråden och fråga efter motsvarigheter till Cartier Ballon Bleu? Jag söker alltså inte replicor, homager, eller hyllningar, utan andra (låt oss säga) mer prisvärda varianter. Vi firar 10 år som gifta i april och ska väntar vårt tredje barn i juli/augusi.

Gillar seikon! En god idé kan vara att undersöka vad för typ av smycken hon använder till vardags resp fest, sen tänka på att materialet på klockan matchar metallen för det tillfället klockan är tänkt (vardags eller fest). Annars finns ju en risk att den blir liggande om hon stör sig på guld/silver mismatch som många gör.

Min erfarenhet är att de som inte är klockintresserade inte uppskattar klockor som stannar när man inte använder dem ett par dagar eller håller tiden dåligt.

Har hon inget speciellt klockintresse så skulle jag köpa en quartz :)
+1 på den! Jag vet ju vad min tjej tycker om automat. ”Häftigt men usch så jobbigt om den ska stanna hela tiden när man inte använder den”😅 Quartz är vägen att gå om hon inte är riktigt intresserad, annars kommer den nog mestadels ligga orörd...

Har själv precis beställt denna till min tjej, en Omega Constellation Quartz. Visserligen en i herrstorlek, men den mäter bara 33mm. I värsta fall om hon inte vill ha den så tar jag den själv med glädje. (Om den sitter för bra på mig så kanske hon inte ens får se skymten av den)😂
C85F49BB-CC9E-41ED-953D-158CA9007D27.jpeg

Jag skulle rekomendera att titta på Tissot. Det är ett trevligt och vanligt märke som finns i svenska butiker. Kika in på stjärnurmakarna el. dylikt.

Tillbaka
Topp