• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka väljer du och varför? >>>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag tillämpar No Comment på bilderna, ni får tala :)

gesyvyqy.jpg


ydyzysad.jpg


y3a6ugy8.jpg


u2e8avu3.jpg








No comment sändes på euronews när jag var liten, reportrarna var tysta fattade aldrig varför :)
qysa5eqa.jpg



Cheers Chuck






Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Nexus

Panerai
SMP! Omega är ett grymt märke, och det är snygg modell.
Tudor är rent tekniskt en kastrerad Rolex, Oris allmänt märkliga och Breitling för Göteborgska dörrvakter som har haft fler skottsäkra västar än sexpartners genom livet.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hmmm ..., inte helt enkelt, men:

- Breitlingen går fetbort pga siffrornas typsnitt på urtavla och ring. Urrrrkk!
- Oris är en mycket trevlig klocka, men går tyvärr bort pga klumpig och grovhuggen länk och delvis boett.
- Hade Omegan haft andra visare hade den kommit etta, men nu får den nöja sig med en andraplats. Trevlig klocka dock!
- Kvar blir Tudorn, även om den är lite blekare än det röda originalet. Skulle inte ha något emot en, så länge jag fick den på länk ... ;)
 

Bolio

Panerai
Nexus fick med det mesta ända jag har emot det är att SMP är den tråkigaste av omegas ur men den slår lätt de andra på bild.
Nexus du har levererat många bra inlägg men detta är nog det främsta tack tack :D .
 

jabla

Sarlacc
Jag väljer Tudor BB för att Tudor har de senaste åren bevisat att de är ett eget märke och står för egna modeller. Det är inte längre är Rolex light. Riktigt snygg och mångsidig klocka. Länk är ett måste men man kan variera med ett fett läderband.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tudorn såklart! Breitling SOH i 42:an va min favvo tills jag provade den på gummit. Tudorn va såååå mycket skönare..
 

Apansson

Torpare
Märke av dessa - solklart omega. Smp har jag dock blivit allergisk mot då alla memil-kunder på jobbet har såna. Här vinner tudorn när vi pratar om just dessa modeller!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Hittills i tråden går jag igång mest på jhellstrom s datron-avatar. Grattis till en cool klocka!

Av de fyra skulle jag ha oerhört svårt att välja mellan omegan och tudorn. Omegan är en gammal pojkrumsfantasi med fräsch teknik. BB är snyggare, men är ju varken en gammal flinga eller en nydanande pelagos...
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Oooomeegjaannnnäää.... Tudor! Kanske breitling eller aaah co-axial ETA modd... Knepigt det hära, tar tudorn den är snyggats
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Skulle valt Tudor först men tycker inte att BB gör sig lika bra som blå som i rött. I andra hand Omega men länken och visarna på den är inte mina favoriter.
 

Oddball

Breitling
Lutar åt Seamastern, alltid varit lite svag för Omega. Då är den Tudorn redigt fin den med och den känns lite mer clean.
 
Topp