• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka väljer du och varför? >>>>>>>

Dr Stein

Cartier
Helt klart tudorn, som jag gillar betydligt mer än de övriga. I andra hand omegan, som jag iofs tycker är riktigt snygg, särskilt visarna ;) , men tyvärr alldeles för mainstream. Kul tråd! :)
 

joF

Panerai
Tudor utan tvekan. Klart finast och av dessa tycker jag den har överlägsen länk.

(Dock är Pelagos ÄNNU bättre) :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tudor , den enda som var fin...
Omegan känns 90-tal på ett dåligt sätt.
Breitlingens siffror är katastrof.
Oris känns som ett svagare märke och lite väl opersonligt utseende , den sticker inte ut.
 

Johe

Omega
Jag har redan en SMP, så Tudorn definitivt. Hade jag inte haft SMP, så hade det varit svårare. Tudorn är tveklöst snyggast, och "moderna" SMP vet jag inte riktigt vad jag tycker om, föredrar den vågiga tavlan från 90-talsmodellerna. Så står det mellan exakt de på bilderna - Tudor.
 
Har haft alla märkena, dock inte dessa modeller, Oris var den jag gillat bäst så, Oris!
#motströmmen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg


Gillar denna breitlingen bättre...
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Beror lite på hur den ska användas tycker jag.

Omegan känns som en riktig traktor, som man sett misshandlad både på det ena och andra sättet. Omega brukar vara bra på visare - i SMP fallet tycker inte jag de lyckats.

Tudorn anser jag bildskönast. Otroligt läcker, osar kvalité men vet inte vad den presterar. ETA har väl dock aldrig gjort någon besviken :)

ORIS tycker jag är coolast. Riktigt tuff och man ser inte så många av dem. För mig alldeles för stora, men tror de har en 40mm modell också.

Breitling absolut, men inte den där :) SOH i så fall bättre.
 

hannes

Omega
Stämmer in i kören, Tudor!

Dock så utgår jag endast ifrån det estetiska, kvalité vågar jag inte uttala mig om. Lycka till!
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Beror lite på hur den ska användas tycker jag.

Omegan känns som en riktig traktor, som man sett misshandlad både på det ena och andra sättet. Omega brukar vara bra på visare - i SMP fallet tycker inte jag de lyckats.

Tudorn anser jag bildskönast. Otroligt läcker, osar kvalité men vet inte vad den presterar. ETA har väl dock aldrig gjort någon besviken :)

ORIS tycker jag är coolast. Riktigt tuff och man ser inte så många av dem. För mig alldeles för stora, men tror de har en 40mm modell också.

Breitling absolut, men inte den där :) SOH i så fall bättre.
 

meo_swe

Audemars
Tudorn. Mest för att BB är en jävligt snygg klocka, och omegan och bratten är så osexiga så det finns inte.
 
Topp