• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka väljer du och varför? >>>>>>>

Icaras

Rolex
BB får min röst. Om det gäller äldre begagnat så är SMP mycket klocka för pengarna trots att den inte är den vackraste.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ställningen hittills!

SMP 8 röster
BB 32 röster
SO 2 röster
Oris 1 röst


Keep em comin!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

AgE

Omega
BB, av den enkla anledningen att den är snyggast. Har själv haft en SMP men såhär i efterhand måste jag instämma i att varken visare eller länk är några designmässiga höjdare. Trots att den enligt mig erbjuder mest "value for money" av dessa val (pga urverk och finish) får de se sig slagen av BB:ns överlägsna estetik.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tudor BBB. Enkelt val. På länk. Och sedan en näve natos och aftermarket läder. Det där konstiga patinerade original-lädret är bara konstigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, många gånger. Smp är en klocka som jag bara inte kommer överens om överhuvud taget. Tudor-klockor tycker jag håller grymt hög standard i finish m.m.
Jag gillar inte heller smpn och hade valt Tudorn enbart utifrån utseende, men finishen är bra mycket bättre på smpn än på tudor BB. Säger man annat, så har man antingen ingen koll, eller är partisk pga ägande.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ingen. Hade jag velat välja någon av dem hade jag redan haft en. Eller flera.

Lyxigt att kunna låta bli att välja med det argumentet. Eller hur?

A
 
Är inte denna SMP mycket snyggare? :)
(Bild från WUS)
SMP2006.jpg
 

JAkesson

Omega
Jag lägger min röst på Oris:en. Mest just för att det är den typ av klocka som jag skulle behöva. Hyggligt ren i formspråket och länken ser vettig ut. Ok ur ekonomiskt perspektiv dessutom.

SMPn tilltalar mig inte alls. Tudorn är platt och intetsägande. Jag är inte dörrvakt. Då blir det bara Oris kvar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp