• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka vill du ändra?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har svår angst, försöker hitta min nästa klocka. Surfar här, googlar, kollar c24, besöker butiker och tittar och klämmer. Men jag kommer inte till skott, finns för mycket, finns för lite, börjar kolla igen på modeller man ägt tidigare och flippat osv osv. Hamnar in i att jag vill ha nån modell OM man bara hade kunnat ändra någon liten detalj, hade man kunnat ändra den detaljen hade klockan varit 100%.

Tex, Omega speedmaster grey side of the moon. Så jädra fin klocka, har ägt den och flippat. Tänk om den fanns i 40-42 mm istället för 44,25mm.
7BB2C4B1-F8E7-4289-AD22-42B26DBC118D.jpeg

Eller Remaken på Heuer Autavia. Enligt mig sjukt lyckad modell......OM de satt index på varje minut på subdialen för minuter.....
F0267828-D551-45F8-BF08-471764B34097.jpeg

Vilken/ vilka klockor vill du ändra nån liten detalj på för att den skall bli perfekt enligt dig?

GSOTM är snuskigt bra. Det som irriterar mig är att den inte är smalare, att den är 44mm är helt okej i min bok.

Jag har nu insett att det alltid finns någon liten (eller stor) detalj man velat ha ogjord/ändrad. Det finns ingen perfekt klocka, utan det gäller bara att hitta dom man tycker har minst ”fel”. Men detta ständiga letande är lite charmen med denna hobby tycker jag. Håller dock med dig att det är jävligt frustrerande till och från!

En Sub i 36/37 mm tror jag många kvinnor som gillar klockor skulle vilja se. Jag skulle vilja se en Daytona i TT med blå sunbursttavla. Sen hade lite mer tyngd och utöka Daytona till 41,5 mm varit perfekt!

Dwellers har ju legat varmt om hjärtat och i mitt tycke så skulle Rolex inte gjort en ny modell med röd text och bubbla som dessutom är 43 mm. De skulle helt enkelt väntat två-tre år med släppet av 116600 och lagt röd text på den och samtidigt försökt få bort några mm på höjden. Där har du en perfekt SD.

I övrigt tycker jag den nya certina är tokfin men den skulle gjorts i 39mm
9A0B3567-D896-4C0C-967A-56D40F450710.jpeg

Senast ändrad:
Nya Zenith Defy hade kunnat vara en fullträff. 70-tals vibbar med integrerad länk och blå tavla känns kul. Men med sina 41 mm är den på tok för stor speciellt med tanke på att länken gör att den bärs större. Hade varit bättre i typ 36 mm. Modellnamnet på tavlan hade de gärna kunnat skippa.
ADE5A2F9-8D1A-40D9-9AC8-D511A3EF50D2.jpeg

Åååh vad jag skulle vilja ha in en datumsnurra på Daytonan.. tycker den är såå grymt snygg. Men kan inte va utan datum.
Vet att de estetiskt inte passar jada jada jada.. men de e vad jag vill göra om :cool:

3DB513CE-79D0-4FC8-BE1D-3F953DF89B88.jpeg

Nya Zenith Defy hade kunnat vara en fullträff. 70-tals vibbar med integrerad länk och blå tavla känns kul. Men med sina 41 mm är den på tok för stor speciellt med tanke på att länken gör att den bärs större. Hade varit bättre i typ 36 mm. Modellnamnet på tavlan hade de gärna kunnat skippa.

Håller med. Där var de nära en fullträff....men...sving and a miss..:(

Håller med. Där var de nära en fullträff....men...sving and a miss..:(

Texten är borta på de som börjat säljas i handeln.
http://www.zenith-watches.com/en_en/defy-classic-3.html

Tillbaka
Topp