• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka?

andheg

Guld
2-Faktor
Ibland är det ju så att man dricker lite för mycket, det händer konstiga saker och efter några dagar får man en rejäl käftsmäll när man får reda på vad man sagt/gjort. Detta hände mig på nyår….oftast brukar det kanske komma till incidenter med det motsatta könet på ett eller annat sätt men just i år så var det nog någon som tryckte på någon annan ”manlighets-knapp”.

Jag är tydligen anmäld till en triathlon i augusti månad. Det är ju ingen IronMan (simning 750m, cykla 40km, löpning 10km) men trots det så gillar jag att vara förberedd så jag kommer nog köra några pass innan! Det första jag måste göra är att bestämma vilken klocka som ska sitta på handlederna och nu till min fråga…..av de klockor som finns i samlingen finns tre som kan vara kandidater och undrar om någon känns mer lämpad än de andra (16570 precis tillbaka från packningsservice så den är tät). Eller ska man köpa någon riktig beater som ska vara med?
Mitt nästa klockköp var nämligen mer tänkt åt det dressigare hållet?

P.S kom iofs på att jag har en oanvänd G-shock hemma…den kanske fungerar!?

7a5agy9u.jpg

ugy4uryd.jpg

6e3e8u9e.jpg

Ha ha! Gillar att det första du tänker på är vilken klocka som skall användas.

Jag hade nog velat säga någon av dina rolex, men du kanske vill ha nått du kan ta tiden med så du ser hur du ligger under loppet, om du ska öka eller ta det lungt. Kanske G-shock.

(Eller min protrek på K&S)

Vet inte ifall jag hade burit en Rolex ett helt triathlon, men det är ju bara så rätt ifall du gör det!

Explorer i nån form säger jag :D

Först käftsmällen: va fan, har jag anmält mig till triathlon i augusti??? Nästa tanke: vilken klocka ska jag ha????
I love it!
Så här kör du: Du startar dagen med Explorer 1:an, byter till Sub inför loppet och kör Explorer 2:an på festen efter.

Först käftsmällen: va fan, har jag anmält mig till triathlon i augusti??? Nästa tanke: vilken klocka ska jag ha????
I love it!
Så här kör du: Du startar dagen med Explorer 1:an, byter till Sub inför loppet och kör Explorer 2:an på festen efter.
Bra taktik....dra det ytterliggare ett steg längre och ha en klocka/distans;) åsså guldklocka på kvällen:)

Tackar för all input..... får väl ta tag i cykel-frågan snart också, för Styr&ställ-abonnemang lär väl inte räcka långt (Singular....du får bli min cykel-PT)

hahaha..bra jobbat!
Explorer känns ju givet för tillfället.
Tycker du ska ta exp2an på ett grovt nato.

Triathlon är riktigt jobbigt!!! Kör på submarinern så kanske du får ett övertag på 400meters simningen :cigar:
nä usch, jag blir trött av blotta tanken! Ska nog ta och chilla lite i soffan :pirate:

Spännande med loppet, vart kör du någonstans?
Har du några funderingar om upplägg eller behöver lite tips så hör av dig.

Eh, pulsklocka kanske. Med GPS. Hyfsat användbart under såväl träning som lopp.

Och så vilken Rolex som helst på andra handleden. Dags för en DD kanske? :D

A

Tillbaka
Topp