• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka?

jurjohn

Breitling
Hej,

Jag har letat klocka nu i över ett år, men har svårt att hitta någon som riktigt passar. Det jag är ute efter är följande specs:
  • cirka 50 000 kr
  • svart läderarmband
  • vit urtavla
  • inget guld
  • högt andrahandsvärde
Jag har kollat lite på IWC Portuguese chrono, men jag har endast sett med blått armband (blir lite dyrt att betala för ett extra armband). En drömklocka vore JLC Master Chrono eller Calender, men de ligger ju lite dyrare. En Rolex vore också fint, men i och med att de flesta är i borstat stål passar det ju inte så bra med läder till. Om det är någon som har ett tips på klocka som kan passa, och även var man bör köpa, så vore jag oerhört tacksam.
Mvh John
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JLC Memovox?
Stirra dig inte blind på bandet, det är lätt att byta och behöver inte bli så dyrt. Man måste ju inte köpa originalband. Hirsch mm säljer lika bra band.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faller på andrahandsvärdet om han inte köper den beggad till lågt pris.
Inte nödvändigtvis om han inte måste ha en nästan flång ny. Sen är ju frågan vad som definieras som "vit urtavla".

Annars kan man hitta en Zenith El Primero med ljus tavla för under 50 utan att ens anstränga sig. Exempelvis denna:
image.jpg

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=409743
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skulle letat efter en zenith captain eller elite som linjen nu kallas. Finns med vita tavlor, gmt, månfas.
Nya ligger runt 50k
Beggat lär vara en hel del billigare.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har sjölv hämtat inspiration av att ägna lite tid hos en AD, snacka lite och titta runt. Är man intresserad och frågar lite, brukar de svara proffsigt och utförligt. I alla fall de två AD jag brukar besöka i Malmö. Men, back on topic, jag har i alla fall sett IWC Portuguese med svart läder och viklås. Sen finns ju Sjöö Sandström modeller som motsvarar din spec, förutom andrahandsvärde kanske. Omega AT finns med vit tavla men med länk, lätt att byta. Rek förresten att köpa klockan med länk från början, du kan alltid byta till svart läder men har en länk på köpet s a s. Bara lite egna tankar..:) Lycka till.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har du inte tittat på Panerai Luminor? Finns 42mm och 44mm med vit tavla, svart skinnband och högt andrahandsvärde.
 
Topp