• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Modetidning ?

Vilken mode tidning ska man köra på ?

  • Cafè

    Röster: 1 8.3%
  • King

    Röster: 10 83.3%
  • Någon annan

    Röster: 1 8.3%

  • Totala väljare
    12

NDJD

Cartier
2-Faktor
Café är ju 60% reklam och köpta artiklar så jag är inget jättefan av den tidningen.

Vet inte om King är bättre , men jag hade gått på den ( man vill ju trots allt ha något att läsa i hängmattan)
 

månljus

Panerai
Vad är du ute efter? Läser ingen av dom frekvent men brukar köpa när jag reser eller liknande. Spontant känns King lite mer inriktad på bara mode. Vanligtvis blir det Café för mig, deras reportage brukar locka mig mer.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Vad är du ute efter? Läser ingen av dom frekvent men brukar köpa när jag reser eller liknande. Spontant känns King lite mer inriktad på bara mode. Vanligtvis blir det Café för mig, deras reportage brukar locka mig mer.
Är ute efter mer mode tidning , så king kanske passar bäst. Tack !
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
King har Weinås. Det är deras USP IMHO. För oss som gillar mode som tar sitt ursprung i det klassiska hantverket är det den enda tidningen som har något matnyttigt.
Men det är ju en renodlad modetidning skall tilläggas. Modereportagen bottnar ju i trender från modehusen, inte från de skräddade husen.

Så för mig är det vettigare att hålla mig till Manolo.se än att läsa KING även om jag snarare tar min inspiration från The Gigi eller möjligen Lardini/Lubiam än Cesare Attolini. Jag prenumererade dock på KING tills för ett litet tag sen.
Det som fick mig att tippa (Och inse att jag inte är i målgruppen) var en stor lista med "detta får du inte ha på dig under 2016. (Bl.a. får jag inte kavla upp byxorna eller ha skägg längre om jag ska vara trendig).

Men är man intresserad av renodlat mode går min röst på KING. (Prenumererat på bägge till och från i rätt många år).
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
King har Weinås. Det är deras USP IMHO. För oss som gillar mode som tar sitt ursprung i det klassiska hantverket är det den enda tidningen som har något matnyttigt.
Men det är ju en renodlad modetidning skall tilläggas. Modereportagen bottnar ju i trender från modehusen, inte från de skräddade husen.

Så för mig är det vettigare att hålla mig till Manolo.se än att läsa KING även om jag snarare tar min inspiration från The Gigi eller möjligen Lardini/Lubiam än Cesare Attolini. Jag prenumererade dock på KING tills för ett litet tag sen.
Det som fick mig att tippa (Och inse att jag inte är i målgruppen) var en stor lista med "detta får du inte ha på dig under 2016. (Bl.a. får jag inte kavla upp byxorna eller ha skägg längre om jag ska vara trendig).

Men är man intresserad av renodlat mode går min röst på KING. (Prenumererat på bägge till och från i rätt många år).
Asså är ju intresserad av mode , men kanske inte följer det så , hittar man en snygg stil varför byta direkt ? Och endel modegrejer skulle jag inte ens vilja sätta på min värsta fiende. hmmm ... Tack för tipset på manolo , det var en intressant sida !
 
Topp