• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Omega är bättre?

Taxman

Rolex
2-Faktor
Går väl mot strömmen och svarar SMP (om det är utseendet som ska avgöra). Urverk mm har jag noll koll på men AT känns väldigt anonym och lite tråkig. Sedan är väl inte kronograf på dykare något att rekommendera men jag tycker iaf att den är snyggare och roligare. :D
 

Henkan

Cartier
Smp Chrono om det skulle varit den svarta titanversionen med svärdvisare. Den gillar jag. men av dom 2 så skulle jag nog också kört på AT:n
 

Watch out

Cartier
atat.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Fick hem en SMP Chrono häromdagen och jag tycker den är grym. Den bygger rätt mycket på höjden men det ger den å andra sidan en skön närvaro på handleden. Har du andra klockor att komplettera med i lådan skulle jag lätt köra SMP Chronon, annars skulle jag nog tagit AT:n.

Bild på min :)
IMG_6123.JPG
 

holoxan

Breitling
Jag är benägen att hålla med majoriteten. Har en AT co-axial själv och trivs kungligt med den. Var som åsnan mellan två hötappar mellan teak- eller slät urtavla. Jag landade till sist i teak, men den är djäkligt snygg helt slät också.

(Om andra alternativet i stället hade varit en o-chrono-seamaster så vete sjutton. Åtminstone på sommaren trivs jag bättre i den.)

/Anders​
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Detta är inte ens i samma slags ur du jämför med. Är det inte bättre fråga, vilken du kan flippa med förtjänst?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror ju att chronon är roligare som typ conversation piece. Men AT'n är nog en vinnare i det långa loppet.

Du behöver naturligtvis båda. :)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Tror ju att chronon är roligare som typ conversation piece. Men AT'n är nog en vinnare i det långa loppet.

Du behöver naturligtvis båda. :)

Jag inser det nu att jag behöver minst två Omegor, fast bara en "dyr 20k" detta år. Kollar in en äldre dressare av Omega också.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
SMP med chrono alla dagar i veckan. Visst, AT:n har koaxial-verk, men tristare klocka har sällan skådats...
 
Topp