• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Omega skall man köra på?

Vilken klocka ger mer för pengarna?

  • Seamaster 300 8400

    Röster: 28 32.6%
  • Aqua Terra 8500

    Röster: 58 67.4%

  • Totala väljare
    86

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Har nu snöat in mig rejält(återigen) på Omega, men har insett att jag inte inom en snar framtid kommer kunna lösa 70-80k för en Seamaster 300 Spectre Limited Edition (egentligen lollipop-visaren som attraherar mest).

Valet står således i dagsläget mellan en Omega Seamaster 300, 233.30.41.21.01.001, med kaliber 8400, eller en Aqua Terra, 231.10.42.21.03.003/231.10.39.21.03.001 med kaliber 8500. Känner att det enda som egentligen kommer avgöra vilken det blir är vilken av dom som ger mer bang for the buck. Klockan är tänkt att användas mest till vardagligt bruk.

Vad tror ni? Är det AT:n som gäller?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Svår jämförelse eftersom de inte ligger i samma prisklass, mig veterligen. SM300 är ju jäkligt cool och har spännande tekniker såsom Liquidmetal och en jävligt bra dive clasp med justering. Aqua terra är ju en pangklocka. Jämförelsen blir lite meningslös sett till prisskillnaden imo.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Svår jämförelse eftersom de inte ligger i samma prisklass, mig veterligen. SM300 är ju jäkligt cool och har spännande tekniker såsom Liquidmetal och en jävligt bra dive clasp med justering. Aqua terra är ju en pangklocka. Jämförelsen blir lite meningslös sett till prisskillnaden imo.
Prisskillnaden är 500 riksdaler på de två modellerna jag nämnde (SM 300 dyrare, mindre AT:n någon 1k-lapp billigare)
 

zazuki

Omega
För vardagligt bruk skulle jag väl säga att ATn ger mer för pengarna, utgår dock enbart från prisskillnaden då. SM300 gillar jag dock bättre, och som sagt, liquidmetal och 300m djuprating är saker jag gillar.
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
För vardagligt bruk skulle jag väl säga att ATn ger mer för pengarna, utgår dock enbart från prisskillnaden då. SM300 gillar jag dock bättre, och som sagt, liquidmetal och 300m djuprating är saker jag gillar.
SM300 är ju jävligt häftig som du säger... AT är vacker, men är nästan för mycket lagd åt dressarhållet och så har jag flertalet blå urtavla-kombinationer att välja bland hemma.
 

DeejaySthlm

Breitling
Spectre sticker i mitt tycke ut lite mer än ATn. Beror ju som du var inne på vad man har för fler klockor i stallet hemma.
Jag personligen hade valt ATn men bara för jag har en Speedy Broad Arrow som redan sticker ut. Hade jag inte haft den hade valet legat på Spectre.
Oavsett, två fina ur, lycka till!
 
Har AT och den andra, 300 upplevs som sjukt klumpig och sitter inte alls skönt på handen:) Så AT

image.jpeg
image.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Designmässigt tycker jag inte SM300 är helt lyckad. Blir lite konstig blandning av vintage SM300 (tavla) och dressad modern sportare a la senaste AT (PCL). Bandhornen känns inte rätt heller, varför ändrar dom från originalet? Minns inte att den satt illa men AT satt bättre. Klickade inte med SM300 i alla fall när jag provade och det var inte mer med det, köpte en AT.
 
Designmässigt tycker jag inte SM300 är helt lyckad. Blir lite konstig blandning av vintage SM300 (tavla) och dressad modern sportare a la senaste AT (PCL). Bandhornen känns inte rätt heller, varför ändrar dom från originalet? Minns inte att den satt illa men AT satt bättre. Klickade inte med SM300 i alla fall när jag provade och det var inte mer med det, köpte en AT.

Ær enig med dig om tavlan, i vissa ljus såg den så trist ut att jag næstan blev lite deprimerad=) Den stannade inte længe hos mig, men det piositiva var att jag tjænade ganska mycket på den nær den såldes=)
 

Malte

Omega
Jag skulle faktiskt hellre satsa på den gamla versionen av AT 2503.50/2504.50. Har haft den nya och var inte alls nöjd med den.
Smaken är olika dock :)
SM300 är rejäl, prova båda innan köp!
 
Topp