• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken oris skall jag välja?

Limpas

Cartier
Min senaste.
image.jpg
Blå aquis är också fin ;)
Yaoza! En varm sommardag bör du kunna steka pannkakor på den där.
 

PCB

Audemars
Ok 47mm å uppåt bär man ju inte upp så bra
Men vilken karl som helst bär ju upp en 43:a! Iallafall dykare
Dressare är ju en annan 5:a
 

Limpas

Cartier
Hijackar tråden lite som om jag någonsin gjort något annat :)
Var inne hos Klockmaster i Solna centrum nyss och provade Oris Aquis. De hade en 40 mm som satt riktigt bra. Jag trodde att den skulle få konstiga proportioner höjd/bredd men tyckte den funkade fint. Blev ruggigt sugen på en sådan nu, men det verkar som att 40mm är på väg ut ur sortimentet eller något? Provade 43mm också, och den funkade faktiskt tack vare den tjocka länken. Kändes som bra kvalle, najs vridring och spänne. Så nu är jag också ruggigt sugen på Oris. Dock köper jag ingen därifrån. Säljaren hade inte mycket till koll. Storleken trodde han var 40 och 43. Frågade vad ett gummi kostade och då frågade han kollegan som sa "Mjae, 3-4k minst", det kan väl ändå inte stämma hoppas jag?!

De hade även 30% på 4 modeller, dock inte Aquis. Det var någon dykare med mer rundad boett och någon dykarkronograf tror jag, bland annat :)

För att bidra till tråden till slut ändå: De hade både svart med vita index och med orange index och grå tavla, dock med grön vridring. Den orange var jäkligt fräck och jag skulle nog tagit en sådan :)
 
  • Like
Reactions: PCB

Rojalisten

Panerai
Hijackar tråden lite som om jag någonsin gjort något annat :)
Var inne hos Klockmaster i Solna centrum nyss och provade Oris Aquis. De hade en 40 mm som satt riktigt bra. Jag trodde att den skulle få konstiga proportioner höjd/bredd men tyckte den funkade fint. Blev ruggigt sugen på en sådan nu, men det verkar som att 40mm är på väg ut ur sortimentet eller något? Provade 43mm också, och den funkade faktiskt tack vare den tjocka länken. Kändes som bra kvalle, najs vridring och spänne. Så nu är jag också ruggigt sugen på Oris. Dock köper jag ingen därifrån. Säljaren hade inte mycket till koll. Storleken trodde han var 40 och 43. Frågade vad ett gummi kostade och då frågade han kollegan som sa "Mjae, 3-4k minst", det kan väl ändå inte stämma hoppas jag?!

De hade även 30% på 4 modeller, dock inte Aquis. Det var någon dykare med mer rundad boett och någon dykarkronograf tror jag, bland annat :)

För att bidra till tråden till slut ändå: De hade både svart med vita index och med orange index och grå tavla, dock med grön vridring. Den orange var jäkligt fräck och jag skulle nog tagit en sådan :)

Har sätt gummi för runt 2.5 lakan, finns säkert billigare än då
 

PCB

Audemars
Sett orisgummi för runt 2k
Inte gratis men orginalgummi är helrätt på oris
Men skulle aldrig köpa utan den mäktiga länken.
Väntar på besked från mywatch angående lev. Tid
Mycket trevliga och snabba svar från dom
 

Limpas

Cartier
Liraren snackade skit... Sånt beteende som gör att fysisiska butiker snart kommer dö ut.
Precis. Det var väldigt uppenbart att ingen av de två som fanns i butiken hade koll på grejerna. De verkade inte ens vilja sälja något. Jag blir förvånad av sånt bemötande. Fysiska butiker har det ju inte lätt och då bör man ta vara på de kunder som kommer in även om de inte kommer viftandes med kreditkortet.

Sorry för OT :( 15 dagar låter mycket tycker jag, men är priset bra så är det värt det när du väl får den :)
 

PCB

Audemars
Precis. Det var väldigt uppenbart att ingen av de två som fanns i butiken hade koll på grejerna. De verkade inte ens vilja sälja något. Jag blir förvånad av sånt bemötande. Fysiska butiker har det ju inte lätt och då bör man ta vara på de kunder som kommer in även om de inte kommer viftandes med kreditkortet.

Sorry för OT :( 15 dagar låter mycket tycker jag, men är priset bra så är det värt det när du väl får den :)

när vi änndå snackar OT,din avatar Limpas,är fan min idol ,
"Dad my hat fell off!,,,--hope your head was still in it!
,,Bueford T Justice for president:D

tycker det är allt för ofta man blir besviken i fysika affärer nuförtiden,inte bara när det gäller klockor
man blir lätt lack när man har en fråga i en butik och säljaren ska antingen leta i produktkataloger eller ut på tillverkarens hemsida

15 dagar är mycket !,men jag vill ju ha klockan, och priset är bland dom billigaste jag sett..
dom erbjöd mej iallafall återbetalnin när som helst under väntetiden ,om jag hittar den någonannanstans
 

Limpas

Cartier
när vi änndå snackar OT,din avatar Limpas,är fan min idol ,
"Dad my hat fell off!,,,--hope your head was still in it!
,,Bueford T Justice for president:D

tycker det är allt för ofta man blir besviken i fysika affärer nuförtiden,inte bara när det gäller klockor
man blir lätt lack när man har en fråga i en butik och säljaren ska antingen leta i produktkataloger eller ut på tillverkarens hemsida

15 dagar är mycket !,men jag vill ju ha klockan, och priset är bland dom billigaste jag sett..
dom erbjöd mej iallafall återbetalnin när som helst under väntetiden ,om jag hittar den någonannanstans
Haha! :) Jag vet inte hur många gånger jag sett Smokey and the Bandit, men den är fan lika bra varje gång. Den var stadig dagen-efter-film här ett bra tag. Humorn gjorde sig perfekt :D

Det kommer vara 15 jobbiga dagar, men det kommer vara värt det när du väl får den :)
 
  • Like
Reactions: PCB

PCB

Audemars
Jag har aldrig sett den hemsidan förut. Du får nog göra lite detektiv arbete innan du beställer där ifrån. Men är ju lite konstigt att dom säljer den modellen innan alla andra.

ja lite konstigt,har mailat dom om klockan så får vi se
men nu hittade jag äntlgen refnumret på den blåa,via oris sida
så den är ju påväg ut nu....:)
 

PCB

Audemars
avbokade innan idag hos mywatch ,inga problem pengarna tillbaka på kontot och mycket trevligt bemötande från mattias där
tummen upp till mywatch!
 

Sledger

Cartier
Om ni är medlemmar på WUS så kan ni ju dundra iväg ett mail till acejewelers.com. De ger tydligen ganska bra rabatter till medlemmar. Butik i Amsterdam och ska vara väldigt bra att ha och göra med.
 

PCB

Audemars
Yes!
Mailade uret.se
Dom fixar den blåa!
Ultrasnabbt svar på en söndagskväll
Det är vad jag kallar service!
 
Topp