• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken parfymklocka ogillar vi mest!

tissoter

Audemars
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?

Diesel för att de är så jävla fula!
Armani för att folk på fullaste allvar tror de köpt nåt exklusivt.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ogillar skarpt Submariner som i mina ögon är en modeklocka!


Sedan är det väldigt inskränkt att klanka ner på modeklockor. För det är väl bara ungdomar samt folk på söder som sportar DW? Allt är väl en inköpsport till något annat men who are we kidding. Att lägga 40 kakor på en klocka är ju rent vansinne. DW kanske är den mest prisvärda klockan out there! ( passar mig absolut inte men alla kanske inte vill köpa en vintage eller en Seiko 007 )


Att ta en Seiko alla dagar i veckan är ju att man måste skämmas åt dig! Vi kallar hit yonsson så löser han det åt oss!
 

POO

Panerai
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?


Varför hata? Någon har lyckat bra med sin egen grej, utan att kapitalisera på något någon annan gjort. Billiga är de också. Jag skulle kunna tänka mig en "dam"-modell på läder, 36mm bred och 6mm tjock, inte många som klår det. Parfymklockor är det inte heller. Vad vill du egentligen? Sammla " likes"? Bara för att du tror det är inne att hata allt som inte är patek eller rolex?
 

Wemb

Cartier
Armani ligger i topp, tätt följt av Diesel.

Samtidigt så tycker jag att det är upp till var och en vilken klocka de vill bära - men ovan nämnda skulle aldrig synas på min handled.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_31.jpg


Gillar modellen skarpt - tolka hur ni vill!
 

Jonaz

Rolex
Ogillar mest min egen inställning mot parfymklockor. Såg en Skitsnygg klocka häromdagen i en annons, men pgr av märket, Gant, så är den totalt oköpbar för mig. Jag misstänker att den ligger i pris så jag kan köpa den imorgon om så vore men nej, "fel" märke... Frågor på det?
 

Ingeröd

Omega
Man kan väl knappast kalla DW för parfymklocka eftersom de ju faktiskt primärt (bara?) gör just klockor.

Modeklocka däremot? Ja. Även om jag aldrig skulle få för mig att skaffa en, så tycker jag de ser bättre ut än de flesta i den kategorin.

Ogillar mest? Jag sticker ut skallen och säger Graham.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga, beror på person och situation. Det jag själv tycker är jobbigast är när jag ser att någon lagt ut ett antal 1000kr på diverse klockor utan att ens ha tittat på Longines, TIssot, Oris, Citizen eller Seiko. Så inte ett märke specifikt. Mer att en stor massa dras till de så kallade parfymklockorna utan att titta på de märkena "vi" förespråkar.
 

Micke77

Breitling
Diesel, alla gånger. Talade med en bilförsäljare häromdan som hade en Diesel stor som en tallrik. Och ful som stryk.
 

wadstroem

Cartier
Först och främst så gör inte Daniel Wellington parfymklockor, eftersom de i övrigt varken gör parfymer eller kläder. Då är det utrett.

Vad avser DW så har jag svårt att se problemet - deras klockor är måhända trista i sin design enligt oss som är klockintresserade, men de uppfattas som stilrena av många, och DW har samtidigt lyckats etablera sig som ett klockmärke för de som vill lägga max 1500 på en klocka, som ett alternativ till paryfymklockor som Hugo Boss, vilket jag tycker är bra. Det är ju, dessutom, inte deras fel att andra tillverkare plagierar deras design vilket gör att det finns ett överflöd av exakt likadana klockor från olika märken på marknaden idag.

Men för att återkomma till parfymklockor - Diesel och Tommy Hilfiger gör enligt mig gräsliga klockor, och de bör rimligtvis kvala in som parfymklockor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ena sekunden hatas märken som efterapar, sen kommer DW som kör sin egen grej. Då hatar man det istället och ibland även bärarna. Jag tycker det luktar osäkerhet och lite short man syndrome. :)

Jag hatar folk som hatar hela tiden till höger och vänster. Även folk som kör Volvo och/eller surrar om bagageutrymme ligger dåligt till.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bärande av armbandsur i allmänhet är ju positivt i denna mobiltelefonålder. Av den anledningen har jag svårt att vara avigt inställd.
Har flera polare som sportar både Armani och gant, och då snackar vi inte skjortor. De har inget intresse av armbandsur, men använder de som smycken och främst som ett redskap att ha koll på tiden med.
 
Topp