• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken parfymklocka ogillar vi mest!

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?
Diesel för att de är så jävla fula!
Armani för att folk på fullaste allvar tror de köpt nåt exklusivt.

Vem tror att det är exklusivt eller premium? Det är bara i era hjärnor, och ingen hittepå historia nu om att ni känner någon eller stod bredvid någon i baren som visade sin "exklusiva" klocka. :D

Samma gäller Apansson. Lyckades inte citera honom av någon anledning. :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?

Varför se ner på folk?
 

tissoter

Audemars
Varför se ner på folk?
Det tycker jag inte att jag gör, och i synnerhet inte personerna bakom.
Ställde bara frågan om vilka så kallade parfym/mode klockor vi ogillade mest, har absolut inget att göra med något annat än klockorna i sig, och urverket i dw-klockan blir förhoppningsvis inte så ledsen av mitt inlägg :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Ja, frågan är ganska enkel!
Vilken av alla marknadens otaliga parfym/mode klockor ogillar vi mest?

Min röst faller på DW, hatar det märket något fruktansvärt men kan inte motivera riktigt varför jag känner så starkt hat till det. Kan det bero på de som försöker bära upp det som om det vore ett premiummärke?
Du kan inte motivera varför du "hatar" det märket, och om det skulle vara något så är det för att personer försöker bära upp det som att det är ett premiummärke? Vad finns det att hata med det? Om folk anser att det är premium så bör det väl inte röra dig i baken?

Alla är inte lika klockintresserade som vi på detta forumet. Majoriteten använder förmodligen klockor som en ren accessoar vilket DW uppenbarligen klarar galant.

Om man har tid att leta klockmärken att hata med motivering som den ovan (eller kanske den totala avsaknaden av motivering) så bör man nog se över sitt liv lite. Den här tråden är faktiskt ganska patetisk och tillför inget till forumet enligt min mening.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vem tror att det är exklusivt eller premium? Det är bara i era hjärnor, och ingen hittepå historia nu om att ni känner någon eller stod bredvid någon i baren som visade sin "exklusiva" klocka. :D

Samma gäller Apansson. Lyckades inte citera honom av någon anledning. :)

Äsch det var väl den där tråden på Flashback med nån som stred för sin exklusiva Armaniklocka som gjorde det. :D
Kan inte ens titta på en Armani efter det.
Sen skiter jag fullständigt i om ngt är exklusivt eller inte vilket min klocksamling är det yttersta beviset för.
 

tissoter

Audemars
Du kan inte motivera varför du "hatar" det märket, och om det skulle vara något så är det för att personer försöker bära upp det som att det är ett premiummärke? Vad finns det att hata med det? Om folk anser att det är premium så bör det väl inte röra dig i baken?

Alla är inte lika klockintresserade som vi på detta forumet. Majoriteten använder förmodligen klockor som en ren accessoar vilket DW uppenbarligen klarar galant.

Om man har tid att leta klockmärken att hata med motivering som den ovan (eller kanske den totala avsaknaden av motivering) så bör man nog se över sitt liv lite. Den här tråden är faktiskt ganska patetisk och tillför inget till forumet enligt min mening.
Oj trampade visst på en öm tå här, var verkligen inte mening. Tanken vara bara att få lite diskussion.
 

Ministern

Founder
2-Faktor

TLåbbman

Omega
stämmer in i kören för diesel och armani. DW är ingen parfymklocka och inte så jävla gräslig även om personerna som bär dem kanske är det?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Alltså, sprid lite kärlek i stället.

Det var väl inte längesedan du målade om en klocka från Gant och lade upp en tråd om det om jag inte minns fel? Är det så att den klockan var ditt wake-up call in i denna värld som vi alla befinner oss i så är det bara att gratulera och hoppas att fler går samma öde till mötes.

Länge leve inkörsporten.:heart:
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Oj trampade visst på en öm tå här, var verkligen inte mening. Tanken vara bara att få lite diskussion.
Verkligen inte, men jag förstår inte vad som ska diskuteras? Är det vem som har sämst motivering till varför man ogillar ett klockmärke?

Jag tycker inte att vi (klocknördar) har rätt att se ner på folk som stolt visar upp t ex en DW och anser den vara premium utifrån dennes preferenser. Jag förstår inte heller hur det sedan resulterar i att man börjar ogilla ett märke bara för det.

Det känns som att vi på forumet vet bättre och bör undvika att sjunka så lågt helt enkelt.
 

PCB

Audemars
ogillar DW ,men är heller ingen fan, av färglada naton på något klockmärke.

men designmässigt tycker jag Gant ,är riktigt fina.
tycker ni ärligt? ,bortsett från märket, att dessa klockor är fula?
488ce27e3ea3044f6f0684e91257aed6.jpg
gant_webbanner_ptch_1.jpg
Cameron-2.jpg
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Måste faktiskt erkänna här mitt i ogillandet att det var DW som fick mig att bli mer nyfiken på den här världen.. Fick den av min bättre hälft då jag inte hade, eller använde någon klocka avsedd för handleden. Började använda DW'n och tillslut vart jag nyfiken på andra armband och där började jag olda mitt intresse. Utan DW'n hade jag aldrig hittat hit och läst mig till att köpa en Seiko, och jag hade väll fortfarande trott att AP, IWC, JLC bara var uppföljare på msn, icq eller irc. Tänker inte skämmas över att jag fortfarande gillar den. o_O
 

VCalmen

Cartier
Klart man har sina hatklockor. DW är definitivt en av dem. Men annars ligger Diesel och Armani högt upp.

Alla klockmärken som osar trött tuggummi-dansk (Läs: Regal, JaqueLemans) och dylikt är ju trötta.
 

Mech David

Cartier
Jag sitter med en Gant Vermont i talande stund, inte mycket att hurra över, bra finish med tveksamt urverk, gillar inte hur den missar sifforna och strecken. Kronograf funkar, det är allt jag kan säga.
 

Bilagor

  • IMG_20150428_074517.jpg
    IMG_20150428_074517.jpg
    107.4 KB · Visningar: 252

nissehult

Patek
2-Faktor
Ja men den belyser faktumet att folk tycker en klocka för 2000 kr är premium. Folk som inte är nördar kan inte förstå de priser som faktiskt vissa klockor har.
Jag skulle nog sträcka mig till att det stora flertalet i Sverige tycker att en klocka för 2000 är snudd på premium. (Givetvis har jag ingen statistik på detta.) Min fru har en snygg quartzare för drygt 2000 som hon knappt vågar använda för att den är så fin. Och min gamla mor köper helst klockor på Ullared för där "kan man få en bra klocka för 150 kronor."

Men till tråd-frågan så tycker jag att om någon tycker tycker om att bära ett visst märke så är det bra i min mening. Om det sen är Rolex eller DW spelar ingen roll. En klocka är bättre än ingen klocka. Såvida det inte är en piratkopia.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
ogillar DW ,men är heller ingen fan, av färglada naton på något klockmärke.

men designmässigt tycker jag Gant ,är riktigt fina.
tycker ni ärligt? ,bortsett från märket, att dessa klockor är fula?
488ce27e3ea3044f6f0684e91257aed6.jpg
gant_webbanner_ptch_1.jpg
Cameron-2.jpg
Usch, ja. Vansinnigt fula. Men hade det stått Hamilton istället för Gant så hade de blivit ofantligt mycket snyggare...

(Ovan text var ett försök till ironi. Men för oss på KS så kan en klocka gå från toppen till botten bara för att minutvisaren inte är tillräckligt lång eller att fonten för datumvisningen är lite "fel.")
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Ja men den belyser faktumet att folk tycker en klocka för 2000 kr är premium. Folk som inte är nördar kan inte förstå de priser som faktiskt vissa klockor har.

Sjukt...

"Klockan var nedsatt med 20 procent och kostade då 1592 kr."

"Redan när han var på väg att köpa den där klockan, så varnade jag: "Ska du verkligen köpa en så fin klocka? Risken ökar bara att du kan bli bestulen."
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Varför ska det hatas på klockor? Jag ogillar designstöld, därför åker många av parfymklockorna på pumpen. Men det är pga stölden i sig och inte pga märket. Jag tycker t.ex. att Squales stölder är lika illa om inte värre än vad som Armani/GANT/Hugo Boss kan koka ihop.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vem tror att det är exklusivt eller premium? Det är bara i era hjärnor, och ingen hittepå historia nu om att ni känner någon eller stod bredvid någon i baren som visade sin "exklusiva" klocka. :D

Samma gäller Apansson. Lyckades inte citera honom av någon anledning. :)

Jag gillar inte att hata & dissa folk för deras smak, men att en del tycker Armani och liknande märken är exklusivt när det gäller klockor är absolut inget hittepå.

Snackade klockor med en mycket förmögen egenföretagare som gott & väl skulle ha råd med i stort sett vilken klocka som helst, som tyckte att han köpt en exklusiv & "märkesklocka" & visade stolt upp sin Armani. "Den kostade ju 7 000 spänn! Varför lägga mer på en klocka? Armani är ju ett fint märke som måste göra bra grejer." var argumentet. Jag försökte få in honom på spåret Oris, Sinn, Glycine, Longinnes, men det var inte lika "exklusivt" som Armani i hans ögon, så det föll bort totalt...
 
Topp