• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Rolex-dykare väljer du?

Vilken är din favorit?

  • 116610LN

    Röster: 34 17.8%
  • 116610LV

    Röster: 35 18.3%
  • 114060

    Röster: 48 25.1%
  • 116600

    Röster: 61 31.9%
  • 116660

    Röster: 13 6.8%

  • Totala väljare
    191
Bara jag som absolut vill ha bubblan? Tycker att den gör att den trots sin relativa vanlighet sticker ut lite lagom.
Av de listade valen: 116610 annars 16613 eller en 1680(0)(0)
 

finnirgens

Panerai
116610ln...för att jag älskar datumbubblan, det är liksom ingen Rolex utan bubbla och sen är jag svag för just namnet, Submariner. Ja, och svart i längden men grönt är fränt:)
 

Ervid

Omega
Nyinköpt, så mitt val var enkelt
image.jpg

image.jpg
 

JayJay

Rolex
Personligen gillar jag Hulken väldigt mkt. Kanske dock inte är det självklara valet för den som vill bli OWG med sin sub (vem som nu skulle vilja bli det?).
 

Apansson

Torpare
116619/116618. En sexsiffrig sub i stål är totalt meningslös. Hulken är kanske lite skoj.
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
116600 har länge varit en favorit just för att den är lite tjockare, har datum men inte bubbla mm....
 
  • Like
Reactions: WHU

Biffbert

Cartier
Rätt jämnt skägg mellan LV och 116600 enligt mig. Men LV har varit en dröm länge så det får bli den :D
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min röst går till 116600... hoppas snart kunna lägga vantarna på en! ;)

Mvh
Micke
 
  • Like
Reactions: WHU

Kallebalik

Friends of KS
Att ingen valt SDDS? Riktigt snygg och gedigen runt handleden. Om man inte sitter inne med riktiga lampsladdar :cool: Inte så praktisk men det är inte allt!
 

xmb216bc

Panerai
116660, gillar dock deep blue tavlan mer än den svarta.
Men framtiden får visa vilken det blir, svart eller blå tavla, kanske rent av en 116600.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Säger LV då det är den enda jag ägt. Däremot klämt på de flesta och jag tycker 116600 är en klar utmanare om förstaplatsen.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Älskar min 114060, så sjukt klassisk och clean. Börjar nu också inse charmen med vintagesubbar, speciellt på nato :angel:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul att se en bra uppställning sida vid sida. Min känsla är ju att de är väääldigt lika varandra, men så har jag ju aldrig har fastnat för Rolex utseendemässigt. Utan datum föredrar jag, men på bilderna så lockar bubblan förvånansvärt mycket. Med svart ring.
 

Ninen79

Audemars
SD alla dagar i veckan, LV-c är snygg men alldeles för mycket grönt i det långa loppet. LV-c skulle ha gjorts med svarta tavlan.
 
Topp