• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vilken Seiko ?

Doncorleone

Cartier
Hej alla!

Alex heter jag och är ny här på forumet.

Jag har bestämt mig för att köpa en klocka till mig själv i födelsedags present och har stirrat på en Seiko compass gadget (Atlas/Landshark). Men..idag var jag på klockmaster och fick kika på en Seiko SUMO. Fantastisk pjäs som säljaren bara talade gott om.

Nu till min fråga. Är det värt att lägga dubbelt så mycket pengar på en Sumo?

Mvh
 

JayJay

Rolex
Ja det är definitivt värt det. Däremot kan du förmodligen spara ganska många kronor genom att köpa den online istället. Vad fick du för pris i butik?
 

John R

Panerai
Absolut!

Kör sumo det är en trevlig klocka. De dyker upp här ibland på K6S eller så slår du till som JayJay säger på en online site! Creation Watches kan jag rekommendera.

Värt att tänka på om man är känslig för smalare luggar så bär den 20mm till en ganska stor klocka men jag tycker det funkar kanon. Skaffa ett MM300 rubber strap så är du hemma!'

Min gama på MMGummi!




Lycka till!


/John R
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sumon är ju känd för att vara den bästa dykarklockan man kan köpa för under 5000kr, så köp säger jag. Har haft min i två pr och gillar den fortfarande.

Sumomacro.jpg

sumotreelume.jpg


Originallänken är inte min favvo, men det finns massvis med andra länkar och gummin man kan köpa till den.
 

Doncorleone

Cartier
[quote="JayJay, post: 258659, member: 1Sumon.a det är definitivt värt det. Däremot kan du förmodligen spara ganska många kronor genom att köpa den online istället. Vad fick du för pris i butik?[/quote]

Den klockaffären vill ha 5998 SEK för Sumon. På tradera går dn för 3998 "köp nu".

Mvh
 

JayJay

Rolex
[quote="JayJay, post: 258659, member: 1Sumon.a det är definitivt värt det. Däremot kan du förmodligen spara ganska många kronor genom att köpa den online istället. Vad fick du för pris i butik?

Den klockaffären vill ha 5998 SEK för Sumon. På tradera går dn för 3998 "köp nu".

Mvh[/quote]
Då hade jag kört online. Tänk på att du kan åka på moms från tradera återförsäljaren. Köp från http://www.higuchi-inc.com/index-e.html då hamnar du på 4000:- inkl moms, frakt och tullavgift.
 

Doncorleone

Cartier
Tack för era åsikter och alla länkar!

Blir förmodligen ett köp via en hemsida då prisskillnaden inte går att förbise. Finns det något negativt med att beställa från Japan än att köpa på tex. Klockmaster?
 

Doncorleone

Cartier
Tack JayJay!

En fråga. Talade precis med en svensk hemsida som säljer bla. Seiko. De menar att Prospex serien egentligen är likadana klockor som Seikos övriga klockor i "bottenskiktet". Skitsnack eller sant?
 

carlanton

Audemars
Hade in


Hade inte stålarna vid det tillfället men han sa det att det inte är omöjligt att gå ner i pris. Med det sagt misstänker jag att det kan röra sig om en femhundring.


Om det i slutändan skiljer sig en tusenlapp eller mindre mellan Klockmaster och Japansk import hade jag helt klart valt det förstnämnda. Klockmaster är riktigt, riktigt bra. De kan sina grejer och ger alltid bra service. Har vid flera tillfällen fått småsaker fixade gratis trots att inte köpt något stort där.

Support your local dealer!
 

Doncorleone

Cartier
Om det i slutändan skiljer sig en tusenlapp eller mindre mellan Klockmaster och Japansk import hade jag helt klart valt det förstnämnda. Klockmaster är riktigt, riktigt bra. De kan sina grejer och ger alltid bra service. Har vid flera tillfällen fått småsaker fixade gratis trots att inte köpt något stort där.


Jo det är så sant som det är sagt. Förmodligen blir det ett köp direkt i affär.

Support your local dealer!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack JayJay!
En fråga. Talade precis med en svensk hemsida som säljer bla. Seiko. De menar att Prospex serien egentligen är likadana klockor som Seikos övriga klockor i "bottenskiktet". Skitsnack eller sant?

Inte sant, nej. Prospex har som namnet antyder pro specifikationer vilket alltid innebär bättre urverk, bättre länkar och bättre finish än bottensegmentet. SBDX001 tillhör prospex och listar 23000kr i Sverige. Vore direkt kocko att jämföra den med skx-linjen eller en Seiko 5 för en tusenlapp.
 

Malcolm Y

Omega
Inte sant, nej. Prospex har som namnet antyder pro specifikationer vilket alltid innebär bättre urverk, bättre länkar och bättre finish än bottensegmentet. SBDX001 tillhör prospex och listar 23000kr i Sverige. Vore direkt kocko att jämföra den med skx-linjen eller en Seiko 5 för en tusenlapp.


Japp, och SBDB001 (600m Springdrive), vet inte vad den kostar i Sverige men säker 40-50000?
 
Topp