• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken ska lämna...?

Airbus

Guld
Friends Of KS
MÅSTE rensa i lådan. Egentligen gillar jag alla men pistolen mot skallen;

1. Speedy 005 - Enkel att köpa tillbaka om man vill men på något sätt återvänder jag alltid till denna och så blir det att köpa den igen...
2. Tudor BB58 länk - Kölista och svår att hitta. Gillar den.
3. Omega Seamaster Pro 300 (nya blå på länk) - Perfekt vardagsklocka och en klassiker

Tycker om alla ska sägas, men någon måste lämna... Hur hade ni resonerat?

Bort med smp. Du verkar gilla speedy 005 och bb58 är väl svårare att köpa tillbaka om du ångrar dig.

Bort med smp, ogillar den klockan på alla plan, och alla andra måste tycka som mig ;)

Jag hade tagit bort Omegorna av det enkla skälet att jag inte gillar någon av klockorna eller ens märket i sig. :angel:

Nu vet jag förstås inte orsaken till försäljning eller hur bråttom det är men jag säljer bara om det är något som jag känner mig klar med, något som får minskad användning eller av någon anledning inte klickat 100% med. Sånt här måste mogna fram och det får ta den tid det tar. Vill säga att jag tycker det är dumt att sälja något man kommer att köpa tillbaka, har min tredje Explorer1 och vis av det skall jag verkligen försöka behålla den egentligen före allt annat. Helt individuellt alltså och bara du kan ta beslutet. Skitbra klockor alla tre, för mig dom kanske tre bästa som finns i denna prisklass så förstår att det är svårt beslut. Bytte själv hyfsat nyligen Speedy 005 mot senaste SMP men det hade mognat fram under kanske ett halvår. Har verkligen älskat Speedyn men nu kände mig helt enkelt klar med den, har haft den sen 2016 så relativt lång tid. Fick ett habegär för nya SMP sen jag fick känna på den så det var på sikt oundvikligt att jag skulle ha en. Just nu har jag ett habegär för Tudor BB58 men inget som riktigt mognad fram att säljas.

MÅSTE rensa i lådan. Egentligen gillar jag alla men pistolen mot skallen;

1. Speedy 005 - Enkel att köpa tillbaka om man vill men på något sätt återvänder jag alltid till denna och så blir det att köpa den igen...
2. Tudor BB58 länk - Kölista och svår att hitta. Gillar den.
3. Omega Seamaster Pro 300 (nya blå på länk) - Perfekt vardagsklocka och en klassiker

Tycker om alla ska sägas, men någon måste lämna... Hur hade ni resonerat?

Jag skulle valt att behålla den du använder mest. Det är trots att det som bevisar vilken du gillar mest.

Kan bara hålla med majoriteten, bort med SMP.
BB58 är en riktigt trevlig klocka och som du själv säger om speedyn, det är dumt att sälja något man kommer att köpa igen.

Bort med BB58! SMP är betydligt trevligare.
Trevligare med en svart och en blå klocka än två svarta klockor + fakenitad länk är äckligt.

Ja det verkar onekligen som att du redan svarat på din fråga; Alltså SMP.
Meeeen tycker Stefan S hade bäst motivering om hur du ska gå till väga på det hela.

Tillbaka
Topp