• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken skiva?

Vilken skiva skulle ni stoppa in i cd-spelaren om ni bara fick ta med er en i bilen? Dubbel-cd räknas men inte boxar. Själv skulle jag nog ta med The River med Bruce Springsteen och London Calling med The Clash som tvåa. Fick jag bara ta svenska artister skulle det bli Längre inåt landet med Ulf Lundell eller möjligen Buona Sera med Peter LeMarc.

Utan minsta tvekan U2:s The Joshua Tree
805DFD91-B998-49F4-A116-5B8727AA7F58.jpeg

Jag valde just den för att den har flest låtar av alla Smiths-album.:p
"Rank" är nog min favoritskiva, men jag tänker att man ska stå sig länge...

Morrissey och jag har gått sida vid sida sedan 1996. ;)
Smart val. Man vill ju ha valuta. Jag gick på korthet, ett sånt där album som avslutas så bra att man bara vill dra igång det igen.

Är man helt fel om man gillar Morrissey solo bättre än The Smiths. Men alltså, Some Girls are Bigger than Others – vilket enormt bra gitarrplock!

Smart val. Man vill ju ha valuta. Jag gick på korthet, ett sånt där album som avslutas så bra att man bara vill dra igång det igen.

Är man helt fel om man gillar Morrissey solo bättre än The Smiths. Men alltså, Some Girls are Bigger than Others – vilket enormt bra gitarrplock!
Tackar!:happyhappy:
Funderade på att välja något filmsoundtrack också för variationens skull, men kunde inte bestämma mig. Pulp Fiction låg bra till.:)

Morrissey och The Smiths är ju lika men långt ifrån samma sak. Gillar båda på olika sätt. Ensam är han ju ensam... Musikaliskt var det Smiths "större" konst, men rent konstnärligt är Morrissey alltid Morrissey.
Some girls mothers are bigger thsn other girls mothers...;)

Tillbaka
Topp