• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken skulle du ha valt?

Vilken av dessa är mest mångsidig?

  • Explorer 216570 vit

    Röster: 20 12.8%
  • Explorer 16570 vit

    Röster: 14 9.0%
  • GMT 16750

    Röster: 75 48.1%
  • Sub 16610LN

    Röster: 29 18.6%
  • Sub 16610LV

    Röster: 18 11.5%

  • Totala väljare
    156
Hej,

Ska snart köpa en nya klocka. Problemet är dock att jag velar mellan tre modeller (5 referenser) så jag frågar er vilken som är mest mångsidig av dessa tre.

Tack på förhand.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
No brainer!!! 16750 är ett givet val! Löjligt, nästan tråkigt, allround och mångsidig IMHO. Både toolig och elegant, med mängder av variationsmöjligheter (inserts, länkar/band). Bra storlek också, med härligt plexi, som även gör att den inte upplevs så hög, och smiter lätt in under manchetten. Spring och köp!

Min gamla 16750

 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag har en vit 16570 som jag är jättenöjd med, svarar nog ändå 16750, för tröttnar du är det bara att byta färg på vridningen :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej,

Ska snart köpa en nya klocka. Problemet är dock att jag velar mellan tre modeller (5 referenser) så jag frågar er vilken som är mest mångsidig av dessa tre.

Tack på förhand.
Visst, som många säger kan GMT'n varieras mera, men om du med mångsidighet menar användningstillfällen (från fest till äventyr) så tycker jag att Explorer 2'an är oöverträffad. Elegant och och toolig på en och samma gång. Sen vilken av dessa du väljer är mer upp till din handled och plånbok.
 

Lalas

Cartier
Nån GMT, helt grym och möjligheterna med olika inserts gör den ännu bättre!
image.jpg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Vilken som är mest mångsidig eller vilken jag skulle ha valt är väl inte samma sak va? Jag hade valt 16610LV men tycker 16750 är mest mångsidig....
 
Tycker ju att Explorer II's möjlighet att växla mellan svart och vit tavla gör nästan lika mångfacetterad som 16750. Om du gillar mindre klockor är ju 16570 mycket smidig i storleken också, känns marginellt mindre än motsvarande sub och gmt enligt mig.
 
Tycker ju att Explorer II's möjlighet att växla mellan svart och vit tavla gör nästan lika mångfacetterad som 16750. Om du gillar mindre klockor är ju 16570 mycket smidig i storleken också, känns marginellt mindre än motsvarande sub och gmt enligt mig.

Nackdelen med 16750 som jag ser det är att den inte har den fetare GMT-visaren som 216570 har. Den sticker liksom ut i allt det vita och det gillar jag.
 
Topp