• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken skulle du ha valt?

Vilken av dessa är mest mångsidig?

  • Explorer 216570 vit

    Röster: 20 12.8%
  • Explorer 16570 vit

    Röster: 14 9.0%
  • GMT 16750

    Röster: 75 48.1%
  • Sub 16610LN

    Röster: 29 18.6%
  • Sub 16610LV

    Röster: 18 11.5%

  • Totala väljare
    156

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
216570 är en trevlig klockan, speciellt om du kompletterar med en svart tavla. Om du inte testat storleken så gör det då den är rätt stor.

16570 har jag aldrig haft någon men tycker att den verkar lite tråkig.

16750 med vitgulsindex är inte så spännande men försök i så fall få tag på en med målade index.

16610LN är ju en riktigt allroundklocka men känns rätt mellanmjölk.

Jag hade valt 16610LV för det är den av de klockorna du listat som tilltalar mig mest estetiskt.

Lycka till!
 
När hade GMT:n målade index?

@jonas_w din som var från -82 hade ju målade index. När jag söker på t.ex. Chrono så har jag ännu inte hittat någon från -82 med målade index?!

Edit: såg att jag sökt på -84 och inte -82 :banghead:
 

WHU

Panerai
2-Faktor
16750!
Haft den ett dygn nu, ska nog gifta oss.....
20150929_174008.jpg
20150928_210218.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
När hade GMT:n målade index?

@jonas_w din som var från -82 hade ju målade index. När jag söker på t.ex. Chrono så har jag ännu inte hittat någon från -82 med målade index?!

Edit: såg att jag sökt på -84 och inte -82 :banghead:
Som @Empa skriver, runt -85-86 kom vitguldsindex. Sen finns en variant utan "date" på tavlan också, de tidiga vitguldstavlorna. Saxat från gmtmasterhistory.com
Two different variants of the dial:
Matt, without white gold indexes - rare.
Glossy, with white gold indexes (identical to the newer GMTs). Rolex switched the dial during production (approx. serial 9XXXXXX / 1986). This dial was first introduced without 'Date'-imprint, later versions show this imprint. During service, many matt dials got replaced by glossy ones.
 

Shadyboy

Cartier
Blev lite sugen på att gå in och rösta, men inser att jag som inte har koll på Rolex alla ref.nr har alldeles för dålig koll på att uttala mig... vilket för mig till nästa fråga. Finns det någon bra plats på nätet där man kan få ett vettig överblick över alla olika ref.nr? Är man inne på deras hemsida måste man ju klicka ihjäl sig för att hitta allt, och googla på varenda ref.nr är ju ett jobb i sig även det. Antar att jag som den latmask jag är kanske letar efter en sammanställning/genväg som inte finns, men man kan ju alltid fråga... :)
 
Nackdelen med 16750 som jag ser det är att den inte har den fetare GMT-visaren som 216570 har. Den sticker liksom ut i allt det vita och det gillar jag.

Jo 216570 är fin, men för mig bär den lite för stort, i synnerhet på länk. Tycker den bär lite större än sina 42mm faktiskt, men det är ju ett subjektivt intryck. 16570 anklagas ju för att vara lite "tråkig" ibland, men ser det lite som klockans storhet faktiskt. Den känns väldigt allround, gör inte så mycket väsen av sig, men jag gillar min jättemycket. Kör oftast på nato, men har sett bilder där den dressats upp en smula på läder också och det ser riktigt bra ut. Länk är såklart alltid en vinnare.

10542866843_60c75b839a_b.jpg
 
Jo 216570 är fin, men för mig bär den lite för stort, i synnerhet på länk. Tycker den bär lite större än sina 42mm faktiskt, men det är ju ett subjektivt intryck. 16570 anklagas ju för att vara lite "tråkig" ibland, men ser det lite som klockans storhet faktiskt. Den känns väldigt allround, gör inte så mycket väsen av sig, men jag gillar min jättemycket. Kör oftast på nato, men har sett bilder där den dressats upp en smula på läder också och det ser riktigt bra ut. Länk är såklart alltid en vinnare.

10542866843_60c75b839a_b.jpg

Är det dina klockor på bilden? Är du i så fall flygare?
 
Var inne på Krons Ur idag och fick ett mycket trevligt bemötande av Evan.

Insåg rätt snabbt att 216570 blir för stor. Jag kände det redan innan den satt på armen.

image.jpeg

Testade sedan 16610LN och GMT, kan inte refen vilka satt mycket bra.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Blev sedan kär i nya Pepsin men den har jag inte råd med så.......

image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Många bra allternativ där, men bara ett som känns helt rätt! Du ska inhandla en 16750 med målade index och matt tavla, du kommer att bli kär vid första ögonkastet!

image.jpg
 
Topp