• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken skulle ni förlita er på mest?

Airbus

Guld
Friends Of KS
Vilken lever mest upp till titeln beater och som överlever (nästan) allt? Vilken skulle ni lita på mest?
20190727_174823.jpg

Mekaniska ur får det generellt tuffare än digitala diton om vi ska stirra oss blinda på sånt som driftsäkerhet. Ändå så tror jag de flesta av oss landar i Sinnen ;)

Skön ton i tråden, skärp er. Detta är väl dock ändå en UX vi snackar om, en oljefylld quartz-dykare ratead till ett par tusen meter? Så med andra ord en helt befogad fråga för diskussion.
Du har inte heller koll alltså. En modern GShock har massvis av smarta funktioner för att skydda den från stötar och magnetism, exempelvis korrigerar den hur visarna sitter flera 100 gånger/dygn. Om UXen får en tillräckligt hård stöt så tappar visarna sin linjering.

Balla klockor men ingen av dem vinner ju några skönhetspriser direkt :bag:
Min röst går till G-shocken dock!

Du har inte heller koll alltså. En modern GShock har massvis av smarta funktioner för att skydda den från stötar och magnetism, exempelvis korrigerar den hur visarna sitter flera 100 gånger/dygn. Om UXen får en tillräckligt hård stöt så tappar visarna sin linjering.
Måste säga att du har en väldigt tråkig ton. Jag har haft ganska många märkliga problem med mina G-shocks, imma, visarprobem osv. Har du själv dykt och använt dina som de är tänkta att användas? Har mycket svårt att tro att en G-shock överlever längre än en Sinn som kostar 10 gånger mer, av en anledning.

Källa på det? Varför skulle visarna göra det när de är i olja?
433A63E8-3DD9-49F8-9317-FF081A04CB66.jpeg

KAN, skrev jag, inte att de gör det per automatik. Hyfsat vanligt på kvartsare, speciellt kvartskronografer. Oljan lär ju hjälpa till dock och de flesta lär inte märka att visarna inte linjerar på en trehandare.

GShock har mycket högre krav vad gäller stötar, vibrationer och tryckförändringar än både ISO och DIN.

Måste säga att du har en väldigt tråkig ton. Jag har haft ganska många märkliga problem med mina G-shocks, imma, visarprobem osv. Har du själv dykt och använt dina som de är tänkta att användas? Har mycket svårt att tro att en G-shock överlever längre än en Sinn som kostar 10 gånger mer, av en anledning.

Trist att du fick ett måndagsex. Jag tror inte att priset avgör hur tålig en klocka är.

Så din definition är dyrt=tåligt?
Jag säger inte att UXen är ömtålig men GShocken har högre interna krav vad gäller stryktålighet än Sinnen.

433A63E8-3DD9-49F8-9317-FF081A04CB66.jpeg

KAN, skrev jag, inte att de gör det per automatik. Hyfsat vanligt på kvartsare, speciellt kvartskronografer. Oljan lär ju hjälpa till dock och de flesta lär inte märka att visarna inte linjerar på en trehandare.

GShock har mycket högre krav vad gäller stötar, vibrationer och tryckförändringar än både ISO och DIN.
Du skrev faktiskt inte KAN. Jag har ingen aning om vilken som är tåligast, är rätt övertygad om att bäraren går sönder först.

Jag kompletterar. ;)
Vibrationer kan skada mer än man tror. Vid en tillräckligt hård stöt kommer dock UXen paja först, det sätter jag en GShock på.
Men sammanfattningsvis undrar du fortfarande hur någon kan vara så jävla korkad att man ställer en sådan fråga som gjordes inledningsvis. Nu börjar du dela ut lite smileys men jag fattar uppriktigt sagt inte varför du som admin inte kan uttrycka dig på ett annat sätt. Även om det vore en helt idiotisk tanke att jämföra en G-shock med en Sinn skulle åtminstone inte jag uttrycka mig som du gör. Jag kan ta kritik men tror uppriktigt att både du, du som admin och forumet som helhet tjänar på att vara lite mer konstruktiva i svaren.

Men sammanfattningsvis undrar du fortfarande hur någon kan vara så jävla korkad att man ställer en sådan fråga som gjordes inledningsvis. Nu börjar du dela ut lite smileys men jag fattar uppriktigt sagt inte varför du som admin inte kan uttrycka dig på ett annat sätt. Även om det vore en helt idiotisk tanke att jämföra en G-shock med en Sinn skulle åtminstone inte jag uttrycka mig som du gör. Jag kan ta kritik men tror uppriktigt att både du, du som admin och forumet som helhet tjänar på att vara lite mer konstruktiva i svaren.
Buhuuuuu! Känner du dig kränkt? Du har alltså köpt en klocka för 8 papp och har ingen koll på dess funktioner? Jag har varken svurit eller kallat dig för en idiot. Jag är inte heller admin, så varsågod, jag skriver vad jag tycker precis som alla andra.

Buhuuuuu! Känner du dig kränkt? Du har alltså köpt en klocka för 8 papp och har ingen koll på dess funktioner? Jag har varken svurit eller kallat dig för en idiot. Jag är inte heller admin, så varsågod, jag skriver vad jag tycker precis som alla andra.
Nej, inte speciellt kränkt. Jag uppskattar mycket av det du gör så tycker mest det är synd att du kör den där stilen. Ok - mitt misstag. Moderator då.

Jag vill inte bidra till någon tråkig ton i tråden, men hur många utanför Tyskland, och som inte FÅR en UX att använda i tjänsten, väljer en UX före en G-Shock? Även om inköpspris kan spela en viss roll tror jag inte polis och militärer världen över har helt fel i sina val av G-Shock. Då tänker jag absolut främst på frågan i rubriken, sen kanske det finns andra G´s jag skulle välja framför just denna. Men... det finns ju en tråd full av entusiaster i Sinn-tråden, låt alla ägare av en UX testa en trippel 10 och inkomma med resultatet efter. En youtube video skulle vara skit cool :)

Vilken lever mest upp till titeln beater och som överlever (nästan) allt? Vilken skulle ni lita på mest?
20190727_174823.jpg
Om det är din arm på bilden så äger du ju båda :) Så om du säger "överlever (nästan) allt" och testar att utsätta dem båda för vad nu "nästan" är så har du ju svaret. Det skulle bli en riktig kul tråd att följa, dra ett PM till @jabla och sätt ihop ett testprotokoll ;)

Tillbaka
Topp