Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vänstra, kanske inte just den modellen. Vet inget om den men generellt G-ShockVilken lever mest upp till titeln beater och som överlever (nästan) allt? Vilken skulle ni lita på mest?
Säkert G-chock, men jag skulle aldrig sätta på mig en.
Sinn däremot gillar jag skarpt så den får min röst.
Trevligt svar. Tråkigt att göra dig så upprörd.Skojar du eller har du noll koll på hur en modern GShock funkar? Den tål 100 ggr mer än din Sinn.
Den tål säkert hur mycket som helst men den är ful som strykSkojar du eller har du noll koll på hur en modern GShock funkar? Den tål 100 ggr mer än din Sinn.
Tack. Ska kanske klargöras precis det du sa. Det är en quartzsinn med olja som tyska specialförband tydligen använder.Skön ton i tråden, skärp er. Detta är väl dock ändå en UX vi snackar om, en oljefylld quartz-dykare ratead till ett par tusen meter? Så med andra ord en helt befogad fråga för diskussion.
Yes, exakt. Med tanke på att den är ratead till stora temperaturavvikelser samt 500 Bar respektive 1200 för caset så faller min röst på Sinn. Den är stenhård.Tack. Ska kanske klargöras precis det du sa. Det är en quartzsinn med olja som tyska specialförband tydligen använder.
Du har inte heller koll alltså. En modern GShock har massvis av smarta funktioner för att skydda den från stötar och magnetism, exempelvis korrigerar den hur visarna sitter flera 100 gånger/dygn. Om UXen får en tillräckligt hård stöt så tappar visarna sin linjering.Skön ton i tråden, skärp er. Detta är väl dock ändå en UX vi snackar om, en oljefylld quartz-dykare ratead till ett par tusen meter? Så med andra ord en helt befogad fråga för diskussion.
Källa på det? Varför skulle visarna göra det när de är i olja?Du har inte heller koll alltså. En modern GShock har massvis av smarta funktioner för att skydda den från stötar och magnetism, exempelvis korrigerar den hur visarna sitter flera 100 gånger/dygn. Om UXen får en tillräckligt hård stöt så tappar visarna sin linjering.
Måste säga att du har en väldigt tråkig ton. Jag har haft ganska många märkliga problem med mina G-shocks, imma, visarprobem osv. Har du själv dykt och använt dina som de är tänkta att användas? Har mycket svårt att tro att en G-shock överlever längre än en Sinn som kostar 10 gånger mer, av en anledning.Du har inte heller koll alltså. En modern GShock har massvis av smarta funktioner för att skydda den från stötar och magnetism, exempelvis korrigerar den hur visarna sitter flera 100 gånger/dygn. Om UXen får en tillräckligt hård stöt så tappar visarna sin linjering.
Källa på det? Varför skulle visarna göra det när de är i olja?
Måste säga att du har en väldigt tråkig ton. Jag har haft ganska många märkliga problem med mina G-shocks, imma, visarprobem osv. Har du själv dykt och använt dina som de är tänkta att användas? Har mycket svårt att tro att en G-shock överlever längre än en Sinn som kostar 10 gånger mer, av en anledning.
Så din definition är dyrt=tåligt?Måste säga att du har en väldigt tråkig ton. Jag har haft ganska många märkliga problem med mina G-shocks, imma, visarprobem osv. Har du själv dykt och använt dina som de är tänkta att användas? Har mycket svårt att tro att en G-shock överlever längre än en Sinn som kostar 10 gånger mer, av en anledning.
Du skrev faktiskt inte KAN. Jag har ingen aning om vilken som är tåligast, är rätt övertygad om att bäraren går sönder först.
KAN, skrev jag, inte att de gör det per automatik. Hyfsat vanligt på kvartsare, speciellt kvartskronografer. Oljan lär ju hjälpa till dock och de flesta lär inte märka att visarna inte linjerar på en trehandare.
GShock har mycket högre krav vad gäller stötar, vibrationer och tryckförändringar än både ISO och DIN.
Jag kompletterar.Du skrev faktiskt inte KAN. Jag har ingen aning om vilken som är tåligast, är rätt övertygad om att bäraren går sönder först.
Men sammanfattningsvis undrar du fortfarande hur någon kan vara så jävla korkad att man ställer en sådan fråga som gjordes inledningsvis. Nu börjar du dela ut lite smileys men jag fattar uppriktigt sagt inte varför du som admin inte kan uttrycka dig på ett annat sätt. Även om det vore en helt idiotisk tanke att jämföra en G-shock med en Sinn skulle åtminstone inte jag uttrycka mig som du gör. Jag kan ta kritik men tror uppriktigt att både du, du som admin och forumet som helhet tjänar på att vara lite mer konstruktiva i svaren.Jag kompletterar.
Vibrationer kan skada mer än man tror. Vid en tillräckligt hård stöt kommer dock UXen paja först, det sätter jag en GShock på.
Buhuuuuu! Känner du dig kränkt? Du har alltså köpt en klocka för 8 papp och har ingen koll på dess funktioner? Jag har varken svurit eller kallat dig för en idiot. Jag är inte heller admin, så varsågod, jag skriver vad jag tycker precis som alla andra.Men sammanfattningsvis undrar du fortfarande hur någon kan vara så jävla korkad att man ställer en sådan fråga som gjordes inledningsvis. Nu börjar du dela ut lite smileys men jag fattar uppriktigt sagt inte varför du som admin inte kan uttrycka dig på ett annat sätt. Även om det vore en helt idiotisk tanke att jämföra en G-shock med en Sinn skulle åtminstone inte jag uttrycka mig som du gör. Jag kan ta kritik men tror uppriktigt att både du, du som admin och forumet som helhet tjänar på att vara lite mer konstruktiva i svaren.
Nej, inte speciellt kränkt. Jag uppskattar mycket av det du gör så tycker mest det är synd att du kör den där stilen. Ok - mitt misstag. Moderator då.Buhuuuuu! Känner du dig kränkt? Du har alltså köpt en klocka för 8 papp och har ingen koll på dess funktioner? Jag har varken svurit eller kallat dig för en idiot. Jag är inte heller admin, så varsågod, jag skriver vad jag tycker precis som alla andra.
Om det är din arm på bilden så äger du ju båda Så om du säger "överlever (nästan) allt" och testar att utsätta dem båda för vad nu "nästan" är så har du ju svaret. Det skulle bli en riktig kul tråd att följa, dra ett PM till @jabla och sätt ihop ett testprotokollVilken lever mest upp till titeln beater och som överlever (nästan) allt? Vilken skulle ni lita på mest?