• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken sorts färg?

ChumpTime

Panerai
Jag har hoppat rakt in i Timezones urmakarskola och för att inte känna mig totalt misslyckad tänkte jag slänga in mina gamla kunskaper vad gäller miniatyrmåleri (från tiden som warhammer-nörd :bag:) och måla min egen urtavla på blank vitlackad mässing(?). Nu till frågan: vad använder man när man målar urtavla? Räcker det med akryl eller måste det till något i stil med billack för att finishen ska palla normal användning?
 

rogart-63

Patek
Jag har hoppat rakt in i Timezones urmakarskola och för att inte känna mig totalt misslyckad tänkte jag slänga in mina gamla kunskaper vad gäller miniatyrmåleri (från tiden som warhammer-nörd :bag:) och måla min egen urtavla på blank vitlackad mässing(?). Nu till frågan: vad använder man när man målar urtavla? Räcker det med akryl eller måste det till något i stil med billack för att finishen ska palla normal användning?
Har målat en tavla med bilfärg på sprayburk. Är inte det akryl? . Funkade fint.
 
Topp