• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken sport rolex?

grymmast är:

  • rolex sub 116610lv aka hulk

    Röster: 23 23.7%
  • rolex gmt 2 batman

    Röster: 39 40.2%
  • rolex sub 116610ln aka classic

    Röster: 35 36.1%

  • Totala väljare
    97

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Beror ju lite på om du har några andra klockor. Om du bara ska ha en hade jag valt 116610 LN för den fungerar till det mesta.
 

strider

Panerai
Ingen av dessa har någon särskild "wow" faktor. Däremot är alla tre riktigt trevliga följeslagare som håller för det mesta! Alla tre är bra klockor helt enkelt.
ang ''wow'' faktorn menade inte wow som en guld rolex, mer casual ''wow'' if u know what i mean. Inte för mycket wow så att säga.
(oj det blev många wow haha)
 

strider

Panerai
Hur många gånger ser du en LN i verkligheten (och inte på Ks) på en vecka? :)
haha, umgås med klock människor.
Men annars inte så många, dock har KS förstört LN för mig då min öga har vänjt sig på klockan (pga antalet LN på detta forum) och den ser inte lika attraktiv som första gången
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
haha, umgås med klock människor.
Men annars inte så många, dock har KS förstört LN för mig då min öga har vänjt sig på klockan (pga antalet LN på detta forum) och den ser inte lika attraktiv som första gången
Svårt val. I en perfekt situation hade jag helst ägt alla 3. Eftersom jag inte är i behov av GMT och tycker att hulk är mer flashig i färgen så hade jag valt en LN.
 

strider

Panerai
Jag tycker faktiskt om hulken mest, pga dess dial.
tvåa kommer batman, pga att den är mer unik än LN dessutom ser den inte så pjåkig ut heller.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
haha, umgås med klock människor.
Men annars inte så många, dock har KS förstört LN för mig då min öga har vänjt sig på klockan (pga antalet LN på detta forum) och den ser inte lika attraktiv som första gången

Tror faktiskt Hulken är vanligare än LN här på KS! Iaf för tillfället om man kollar de senaste fredagstrådarna :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag är ju tråkig och säger att de äldre modellerna slår de nyare.
Men skall du ha en klocka så kör på 116610LN. Jag tycker inte LVn är speciellt kul alls. Var rätt neutral till gmtn men måste säga att den börjat växa. Rätt ok faktiskt. Så med det sagt så kör sub som förstaklocka och sedan ställer du siktet på en Gmt.
image.jpeg
image.jpeg
 

Figo

Breitling
2-Faktor
Jag är ju tråkig och säger att de äldre modellerna slår de nyare.
Men skall du ha en klocka så kör på 116610LN. Jag tycker inte LVn är speciellt kul alls. Var rätt neutral till gmtn men måste säga att den börjat växa. Rätt ok faktiskt. Så med det sagt så kör sub som förstaklocka och sedan ställer du siktet på en Gmt.
image.jpeg
image.jpeg

Jag håller med tycker nya suben och "batman" är för överdimensionerade sina case, de ser klumpiga ut.
Sen är ju finishen fantastisk men det är en annan sak.
Jag skulle välja en 11610 sista modellen eller en Ln om jag vill ha en sub eller den sista modellen av 16710.
Men om man vill gå keramiskt tycker jag 116600 SD är bättre val då den har mindre luggar och matt tavla som de äldre.
Den har behållt rolexs äldre charm. Eller varför inte Yachmastern?
 
Topp