• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken tavla passar Royal Steel bäst?

KXII

Cartier
Tjenare alles!

Gjorde ett riktigt kap o köpte mig en Royal steel efter lång tid av intresse. Fick med mig några extra urtavlor. Frågan är nu, vilken urtavla passar bäst och vilken skulle ni välja?

Här har vi då den nyköpta Steel:en, från 90-talet, med den vanliga svarta urtavlan. Bredvid ligger de två extra.
0cd7cae7-fa04-4651-b1ac-e4c394f14629.jpg

Klockan med mörk urtavla och silvriga siffror:
1694d48b-5058-45c2-a38c-5be8268c0406.jpg
Den vita urtavlan med silvriga siffror:
c661e94f-2465-4731-9212-e0a8bb22cf56.jpg
Den koppar-aktiga urtavlan, otroligt snygg med sin yta som bryter ljuset. Aldrig sett en SS med den här urtavlan. (Som Napalot kan det vara en patinerad silvertavla)
5021d3e4-92e0-4bcc-95a3-1d333582a75f.jpg

Så vad säger ni, vilken urtavla ska man använda?

Let the discussion flowww!
~JM

(Edit: jag ser att alla siffror ser lite gyllene ut på bildena, det är den härliga vårsolen som kom förbi....ursäktar för det)
 

Bilagor

  • f4d55485-3f66-4c62-a890-17100c053340.jpg
    f4d55485-3f66-4c62-a890-17100c053340.jpg
    66.1 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tjenare alles!

Gjorde ett riktigt kap o köpte mig en Royal steel efter lång tid av intresse. Fick med mig några extra urtavlor. Frågan är nu, vilken urtavla passar bäst och vilken skulle ni välja?

Här har vi då den nyköpta Steel:en, från 90-talet, med den vanliga svarta urtavlan. Bredvid ligger de två extra.
0cd7cae7-fa04-4651-b1ac-e4c394f14629.jpg

Klockan med mörk urtavla och silvriga siffror:
1694d48b-5058-45c2-a38c-5be8268c0406.jpg
Den vita urtavlan med silvriga siffror:
c661e94f-2465-4731-9212-e0a8bb22cf56.jpg
Den kopparaktiga urtavlan, otroligt snygg med sin yta som bryter ljuset. Aldrig sett en SS med den här urtavlan.
5021d3e4-92e0-4bcc-95a3-1d333582a75f.jpg

Så vad säger ni, vilken urtavla ska man använda?

Let the discussion flowww!
~JM

(Edit: jag ser att alla siffror ser lite gyllene ut på bildena, det är den härliga vårsolen som kom förbi....ursäktar för det)
Koppar ser grym ut. Kan kanske vara en silver som har patinerats. Har sett flera silverfärgade Rolex-tavlor som har fått den nyansen med åren, hursomhelst tkr jag att du ska peta i den ASAP.
 

KXII

Cartier
Koppar ser grym ut. Kan kanske vara en silver som har patinerats. Har sett flera silverfärgade Rolex-tavlor som har fått den nyansen med åren, hursomhelst tkr jag att du ska peta i den ASAP.
Det kan vara det som hänt... Hur som ser den tavlan riktigt fräsch ut, tror det blir den. Vi får se! :)
 
  • Like
Reactions: S.N

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hur ser two tone länken ut?


Inget fel med att nämna en urtavla som jag inte har haha! Alltid roligt att höra vad folk tycker, så tråden kan lika gärna bli diskussion om alla sorters urtavlor man kan ha på en Royal Steel! :)
Problemet är att tavlan jag yrade om passar ej Royal Steel utan Chronolink.
Rosa med diamantindex, fräck som bara den :)
 

KXII

Cartier
Jag gillar den röda bäst men gröna är trevlig också
8F6A6224-8E08-4639-AF8B-CFDAD7081958.jpeg

91E720C3-822A-4A0B-BA50-77E1723D710A.jpeg
Grönt såklart. Om du äger båda så kan varannan dag vara ett alternativ :)
Svårt när man inte har grön eller röd urtavla att välja emellan. ;)
Tycker själv att det blir lite för mycket med de starka färgerna, av dom två är det nog den gröna som tilltalar mig mest, den röda känns så plottrig (med 25:rna). Tycker de mer stilrena urtavlorna passar bättre... dvs dom jag har hähä :cool:
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Svårt när man inte har grön eller röd urtavla att välja emellan. ;)
Tycker själv att det blir lite för mycket med de starka färgerna, av dom två är det nog den gröna som tilltalar mig mest, den röda känns så plottrig (med 25:rna). Tycker de mer stilrena urtavlorna passar bättre... dvs dom jag har hähä :cool:
Hihi, jo jag vet. Retas lite.
 

KXII

Cartier
En liten update:

Jag var hos Hagströms, urmakarn på Odenplan. Han berättade att den koppar-aktiga urtavlan faktiskt inte är ett korrossionsobjekt, utan är faktiskt precis så där! SS gjorde ex antal urtavlor för att testa hur det såg ut, och detta är en av dom. Dvs, väldigt ovanlig och svår att få tag på!

Så efter att ha burit den svarta urtavlan ett tag nu, har jag bestämt mig för att byta till den koppar-liknande! Lägger ut bilder när det är klart! ;)
 
Topp